Ny dator - inbuktande tangenter?

Permalänk

Ny dator - inbuktande tangenter?

Hej!

Har ett par frågor till folk där ute. Det är så att jag idag hämtade ut en dator (bärbar) i en butik (betalad online), och väl hemma under installation upptäcker jag att det lixom ser ut att bukta in i plasten på datorn...något jag la märke till direkt med inte tänkte så mycket på då man var fokuserad på att se över om skärmen var hel, om saker fungerar osv... Efter installationen av windows stänger jag av den och sen står jag där och tittar...nog fan är något konstigt, känner med fingret över space-tangenten och ja, den är sned...den buktar in, något jag aldrig sett på en helt ny laptop... detta är något som är ett stort irritationsmoment då man får känslan att datorn är sliten (det är den inte, den är helt ny alltså), men ändå.. den är inte bara sned sett från sidan utan den buktar inåt, likaså ett par tangenter över space..

Har någon varit med om något liknande? Går det att dundra in där till butiken och påpeka detta och byta ut datorn (för att se om detta är något fabriksfel eller om alla nu verkligen är sneda på den modellen o.O ) eller? Jag har ju öppet köp i och med att jag betalt på nätet? Står ju "vid obruten förpackning" i 14 dgr på mitt kvitto, men när jag frågade så skulle det gälla om man betalt på nätet vilket jag ju har...

Går det förresten att göra en fabriksåterställning i windows 8.1 direkt? (så att det blir så där som innan installationen av windows vid köp, har hittat ett alternativ men vågar inte riktigt klicka för jag vet inte vad som då händer)

någon?

Permalänk
Vila i frid

Acer = eMachines = Packard Bell = low quality cheap stuff. Du får vad du betalar för.

Permalänk

Jasså, kan ju förstå att en dator för 4000 kr kanske inte är prestandamässigt wow och att något ger upp efter en tid, men att det redan vid uppackning hittas "avvikelser" är ju lite väl.. :/

Har aldrig sett (eller snarare känt) det på de andra "cheap" stuffen på min HP, Compaq, Packard Bell och Samsung, raka tangenter på alla där. Har väldigt svårt att tro att detta skulle vara en standard - även på billigare datorer.