P-skiva med autmatisk tidsförflyttning

Permalänk

P-skiva med autmatisk tidsförflyttning

Vet ni om det finns någon slags p-skiva som ändrar tiden automatisk så man slipper gå ned och ändra den manuellt? kanske någon slags moddad med en Arduino?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Inaktiv

Om jag förstår forumsreglerna rätt så får man ej uppmana till brott och att ha parkerat fel är väl ett brott?
Syftet med parkeringsskiva är att se till så att folk inte missbrukar korttidsparkeringar, detta leder till att det finns fler såna lediga.

Att göra en p-skiva som uppdaterar sig själv är inte alls svårt, bara köpa en färdig och godkänd digital typ denna:
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...
Sedan byter man ut mikrodatorn, självklart inte en Arduino som är bloated Atmel. Utan en ren atmel, pic eller något som är mindre, då helst den mindre ytmonterade formfaktorn på kretsen också.
Det går att göra mängder av funktioner i programmet för att dra ut på tiden, allt från att säga 10 minuter före dra tillbaka klockan. Vilket är riskabelt då en lapplisa kan sett p-kortet och väntar på att den ska gå ut. (tar en liten rund runt) Annars går det sakta ner klockan, göra så att den hoppar tillbaka ibland etc. Och man kan hypotetisk spekulera i vad som vore den bästa metoden.
I vilket fall så lär lapplisorna ge en böter om man blir upptäckt och man kanske kan få något straff för att ens ha en sådan apparat.

Det finns säkerligen färdiga såna hära apparater att köpa, jag tror dock inte det är tillåtet att länka till någon om man skulle hitta en.

Skrivet av amanito:

Du länkade till samma som mig. Denna är enligt teknikmagasinet laglig och den är säkert smidig att ha.
Den gör dock inte det trådskaparen efterfrågar, men jag tror knappast en sådan heller ur lapplisornas perspektiv skulle vara laglig.

Permalänk
Skrivet av amanito:

Den där ställer bara in tiden när man parkerar. Vad TS efterfrågar är en P-skiva som automatiskt flyttar fram tiden när bilen är parkerad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Den där ställer bara in tiden när man parkerar. Vad TS efterfrågar är en P-skiva som automatiskt flyttar fram tiden när bilen är parkerad.

yep

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §8*

Citat:

§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...