Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jan 2007

Får inte till känligheten på denna mus

Hur jag än ställer in min Naos 8200 så blir det antingen för hög- eller för låg sens. Läste någonstans att man helst ska ha högsta DPI och sedan sänka sensitivity i spel. Har gjort detta men den blir på tok för hög ändå. Har även provat ställa in inställningar i programvaran som finns till Mionix och den blir bra i Windows, men när jag sedan provar spela i BF4 så är sensen tre gånger högre, även med denna inställd på 0 i spelet

Hade en Steelseries Kana V2 innan och den var lättare att ställa in...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007

Sänk DPI'n då.

6700k @ 4.8GHz . 16GB @ 2666MHz . x2 1070 @ 2150/4600
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av thesvensk:

Hur jag än ställer in min Naos 8200 så blir det antingen för hög- eller för låg sens. Läste någonstans att man helst ska ha högsta DPI och sedan sänka sensitivity i spel. Har gjort detta men den blir på tok för hög ändå. Har även provat ställa in inställningar i programvaran som finns till Mionix och den blir bra i Windows, men när jag sedan provar spela i BF4 så är sensen tre gånger högre, även med denna inställd på 0 i spelet

Hade en Steelseries Kana V2 innan och den var lättare att ställa in...

Att ändra DPI är att ändra sensitivity, ingen skillnad numera. Det vart på vissa äldre sensorer som tex, den första versionen av Razers Deathadder där max tracking speed varierade kraftigt på alla andra inställningar än native(default) för den sensorn. Med NAOS 8200 som använder A9800 så gör inte din DPI inställning någon större skillnad på prestandan. Så med andra ord ställ in den på ett värde som passar dig bäst så du kan finjustera i spelen.
Tips - Det är rekommenderat att ha Windows sensitivityn inställd på 6/11(6e snäppet) för att Windows inte ska skala om sensorns rörelser.

Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC | Intel Core i7 7700K 4.5 GHz 8MB | Noctua NH-D14 | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz CL13 Vengeance LPX Svarta | Cooler Master MasterBox Pro 5 RGB | Cooler Master V650 80 Gold | Intel 530 Series SSD 180GB | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | WD Blue 1TB 7200rpm 64MB| AOC G2460PG G-Sync @ 144hz |
It aint about power, it's about balance!