Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

ominstallera datorn nu funkar ej musen

Min naga 2013 funkar nu inte efter jag starta om hela datorn från grundern, gick in på razers hemsida och tankade drivrutiner till den men i det programmet så hittar den inga uppdateringar till musen den lyser ju men går ej att röra?
Vad kan jag göra åt saken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2010

Testat att byta USB port?

//Delapsus

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellbystrand
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av ekervarn97:

Min naga 2013 funkar nu inte efter jag starta om hela datorn från grundern, gick in på razers hemsida och tankade drivrutiner till den men i det programmet så hittar den inga uppdateringar till musen den lyser ju men går ej att röra?
Vad kan jag göra åt saken?

En gissning är att du kopplat musen I en USB 3.0 port. Windows 7 har inte drivrutiner för USB 3.0 utan de får installeras separat. Öppna enhetshanteraren och kolla så du inte har några okända enheter.

|| SilverStone Temjin TJ08-EW || Corsair AX860i || Asus Maximus VIII Gene || Intel Core i7-6700K / EK-Supremacy EVO || G-Skill Trident Z || Asus GTX980Ti / EK-FC980 || Intel 600P / EK-M.2. NVMe || Asus VG248QE || Filco Majestouch 2 / Pegasus Hoof / Tex case / Cherry MX Silent Black / 72g Sprit / GMK Carbon || Asus ROG Gladius II Origin || Asus ROG Sheath ||