Gammal extern CD-läsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Gammal extern CD-läsare?

Hej. Jag tänkte idag köpa en begagnad extern CD så jag kan köra spel och så. Denna modell är det http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/80909-samsung_extern_dvdrw_20x-svart. Finns det något dåligt med att köpa denna? Den är ju relativt gammal men har det något betydelse?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Hannes1234:

Hej. Jag tänkte idag köpa en begagnad extern CD så jag kan köra spel och så. Denna modell är det http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/80909-samsung_extern_dvdrw_20x-svart. Finns det något dåligt med att köpa denna? Den är ju relativt gammal men har det något betydelse?

Borde väl inte vara någon överdriven skillnad bara den har de formatstöd du vill använda den till. För övrigt hoppas jag du sett att produkten har utgått.

FD R4 /// Asus Z87-K med i5 3.4Ghz 4670K (OC ska ske sen) ///Msi 760 Gaming ed. /// 1x 8Gb Corsair XMS3 /// Nexus N-500 Agg /// <<Citera för svar! >>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Xubunticious:

Borde väl inte vara någon överdriven skillnad bara den har de formatstöd du vill använda den till. För övrigt hoppas jag du sett att produkten har utgått.

Ja, det har jag. Den är från 2007. Hmm, ja alltså det ända jag ska ha den till är att spela spel på, de brukar väl vara DVD-rom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Denna får jag för 50 kr men jag vill inte vara dumsnål och köpa något som inte funkar eller funkar dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2012

Jo, vanligast idag är väl Dvd. Någon får rätta mig om jag har fel, men spel brukar väl bara installeras från läsaren och sen kräva skivan i för Start medans att köra spelen görs lokalt från installationen. Har iallafall för mig att man kan i de flesta fall faktiskt ta ut skivan efter start då kontrollen är gjord.

FD R4 /// Asus Z87-K med i5 3.4Ghz 4670K (OC ska ske sen) ///Msi 760 Gaming ed. /// 1x 8Gb Corsair XMS3 /// Nexus N-500 Agg /// <<Citera för svar! >>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Med spel som kräver CD/DVD i läsaren kan man göra så att man image-kopierar CD/DVD'n med ImgBurn till disken. Därefter monterar man imagen med DaemonTools till en virtuell CD/DVD och kör spelet därifrån så slipper man fysisk CD/DVD.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001

En DVD±RW-brännare kan såklart läsa DVD.