Dålig bild på GoPro till Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Dålig bild på GoPro till Youtube

Jag får problem med bildkvaliteten på mina GoPro videos när jag skall föra över dem från GoPro Studio till skrivbordet eller youtube.

När jag väl öppnar videon i GoPro Studio är det kanonskarp bild. Men när jag sedan sparar ner den i 1080p/ 60fps alt. det rekommenderade "youtube-formatet" så blir videon väldigt dålig.

Se länk

Filmen är filmad i 1080p/ 60 fps samt sparad i samma format. Dock väldigt dålig bild.

Vad gör jag för fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Man måste klicka i kugghjulet ner till höger, och sen välja "1080p HD"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

tbh.. välkommen till youtube.. alltid så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Lindell90:

Man måste klicka i kugghjulet ner till höger, och sen välja "1080p HD"

Det kvittar om jag har bockat i 1080p Hd, det är ändå lika dålig bild.

Skrivet av Shoppey:

tbh.. välkommen till youtube.. alltid så.

Ja, det kan jag ha överseende med. Men när jag spelar upp filmen i tex VLC så är den också dålig trots 1080/ 60 fps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av to0b:

Det kvittar om jag har bockat i 1080p Hd, det är ändå lika dålig bild.

Ja, det kan jag ha överseende med. Men när jag spelar upp filmen i tex VLC så är den också dålig trots 1080/ 60 fps.

Du kan ju ta och läsa dina YT-kommentarer.

Citat:

olika komprimeringsformat. TIPS! använd inte gopro studio skiten. hårdkopiera det och köp/ ladda ner ett vettigt program för komprimering

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI(old) Asus GTX 1080 Ti Poseidon | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q 100 hz + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Brown