Laptop för cryengine SDK? (~8-10000:-)

Permalänk
Medlem

Laptop för cryengine SDK? (~8-10000:-)

Hej, noll koll på vad som gäller bärbara datorer numera så tänkte fråga direkt istället då jag inte blir så mycket klokare av att kolla på tester eller specifikationer (vilka kan vara rent ut sagt urusla hos många återförsaljare)

Prisnivå: ~8000-10000 (om det är värt det kan nog budgeten sträckas ytterligare ett par lappar)
Storlek: 15 tummare
Upplösning: 1920x1080 (minimum, men helst mer)
Skärmyta: helst matt, då jag inte gillar glansigheten på den jag skriver detta på när solen är uppe.
(ACER 5742ZG)
Minne: 8gb eller mer
Lagring: SSD (250-500GB), eller HDD och köpa SSD separat och byta om det blir billigare fortfarande
Grafik: Separat, som klarar de senaste spelen någorlunda (som riktmärke, kommer inte spela mycket)
Batteri: riktigt bra batteritid när den används för kontorsarbete, Office, Skype. Eller drar skype i sig massa kraft även om man sitter med "perfekt" wifi.

Användning:
Office, Skype, Photoshop, 3DS MAX(lite grann), Cry2 SDK, lite spel så måste ha ett bra grafikkort som kan kopplas på vid spel eller rendering.

Har en stationär redan så där sker huvudsaken av ovanstående men vill ha möjligheten till att göra samma saker på resande fot med, och visst jag förstår att man får kompromissa med laptops så det jag ser som viktigast är:
BRA Skärm med riktig upplösning.
Rejält med minne.

Krav: Windows7, finns inte det så kan man väl bara köra en dual boot med win8/win7?
(måste ha win7 då viss programvara jag använder inte fungerar så bra med win8)

Kanske inte ett krav men andå viktigt och om möjligt vill jag ha ett US tangentbord(ASCII eller vad det kallas) så det matchar mitt Filco(gillar layouten så nej vill inte byta i windows bara utan ha det fysiska utseendet med). Sen om möjligt utan numerisk del då jag hellre kör med externt, fast alla laptops jag sett har det inbyggt numera, iaf om man går upp i prisklass där man kan få det andra jag vill ha.

Naturligtvis när det kommer till tangentbord så förstår jag att man kanske måste vända sig utomlands, men de webshoppar jag känner till sedan tidigare gillar tydligen inte att skicka till Europa, och om man köper ett "världsmärke" så gäller väl deras garantier även i andra länder än ursprungslandet? (så länge det är tillverkarens garanti)

Glömt nånting?
För stora krav/önskemål med tanke på budgeten?

titel ändrad
Visa signatur