Stationär dator i knäet? Lösningar på detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Stationär dator i knäet? Lösningar på detta?

Hej,

Tråkig introduktion.. skit i detta om du vill..

(Jag är en person som använder datorer väldigt mycket. Grafisk designer, spelar en hel del samt gör mycket musik. Jag sitter till 99.9% i soffan när jag använder min dator, halvliggandes helt enkelt På grund av detta har jag alltid valt att använda mig av laptops och sitter nu med en fin MSI gt70 med 24gb ram, Geforce GTX 670m, 250gb ssd disk, klockad 3.1ghz i7 osv osv....)

Här kommer det viktiga jag undrar i fetstil
Jag har sedan länge önskat kunna köra med en stationär dator då det blir väldigt mycket mer prestanda för pengarna, och jag vill kunna uppgradera efter hand. Jag är redan sugen på att lägga 12-15 på en stationär, men har kravet att kunna ligga i soffan och ha datorn i mitt knä.

Jag har funderat ett tag och tänkte höra med er om någon har en eventuell lösning för mig på hur jag kan ha en stationär datorskärm i knäet när jag t.ex. spelar.. Därför vill jag helt inte koppla till en tv/projektor även om jag har möjligheten, Jag vill ha den i mitt knä helt enkelt.

1. Vet någon om det finns någon sorts specialskärm som är utformad som en laptop så att jag kan ha den i knäet?
2. vet någon om jag kan bygga om en av mina gamla laptops med 17.3 skärm och använda den som enbart en skärm att koppla in min stationära i? Skiter i om jag får plocka ut allt i själva datorn då jag har några stycken liggandes..
3. Vet någon om det finns något sätt att bygga ett fäste som gör att jag kan ha en stationär skärm i knäet på något sätt?

Tråkigt outro...
Alla förslag och alla möjliga ideer/länkar välkomnas! Jag tänkte att jag inte borde vara den enda som tänkt på eventuell lösning till detta... Skärmen i knäet är underbart, och prestandan på en stationär dator är underbar... Jag SKA lösa detta på något sätt.. Tänk att ha en 22'' i knäet när du gamar... FUCK YEAH!

Tack så mycket för alla förslag och tankar.. Om någon har en direkt lösning, så tackar jag så otroligt mycket i förväg! Något måste ju finnas!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

PS:
Kan ju nämna att mjukvara för att klona en skärm är uteslutet pga fördröjningen som uppkommer då om jag rakt av skall använda en bärbar dator för att klona skärmen från en stationär då.... Då jag spelar en hel del, går detta tyvärr inte.

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2011

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av _Skalman:

Ganska awesome ;-P Bygga ihop en sån i soffan på något sätt... Har en 20.000kr soffa och får inte plats med fotölj här ;-P Så vill inte modifiera den för mycket.. Men.. Hmm... Kanske kan trolla på något sätt.. är ganska händig...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013

Aldrig hört talas om att någon skulle vilja sitta med skärmen i knät när det gäller stationära datorer eftersom att det helt enkelt är en ergonomisk katastrof.

Men det enda alternativet som jag kan komma på är att skaffa en Wacom Cintiq som tyvärr är en värdelös spelskärm. Antingen det eller så får du väl fulmodda en skärm med en ergoflex-arm eller något i den stilen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Barren Wuffet:

Aldrig hört talas om att någon skulle vilja sitta med skärmen i knät när det gäller stationära datorer eftersom att det helt enkelt är en ergonomisk katastrof.

Men det enda alternativet som jag kan komma på är att skaffa en Wacom Cintiq som tyvärr är en värdelös spelskärm. Antingen det eller så får du väl fulmodda en skärm med en ergoflex-arm eller något i den stilen.

Tack för svaret. skall kolla upp Wacom Cintiq.... Jag skiter i hur det ser ut... Bara jag kan ligga i soffan med en skärm i knäet.. Det är den stationära prestandan jag är ute efter.. Får ju brutalt mycket mer för 15000 stationärt till skillnad från 15000 bärbart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012

https://www.komplett.se/couchmaster-pro/805532

Jag skulle ha tagit och köpt en Couchmaster Pro och fäst en skärm med ett lämpligt fäste i bakkant på den.

Sladdarna kan du dra enkelt till din stationära dator en bit bort.

Kikade på en intressant video idag om du vill ha datorn längre bort än vanligt:
https://www.youtube.com/watch?v=XmxAcVvAO40&list=UUXuqSBlHAE6...

Lycka till!

[Nano S] [1700X@3.9GHz (1.28V)] [D15S] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Köp tillräckligt stor skärm/tv/projektor och längre usb/sladdar/trådlös mus+ tgb ?

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Skulle man inte kunna lösa detta med ett VR-headset utan att köra det i 3D?

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |