Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Scanna flera dokument till en PDF

Sitter här med ett lite märkligt bekymmer. Köpte för en tid sen en ny "multifunktions skrivare" med förmåga att skanna till PDF. Alltid trevligt, men hur jag än gör vägrar den acceptera att jag vill skanna flera sidor till samma PDF. Efter att ha snackat med Dell, verkar det stå klart att det helt enkelt inte är möjligt med deras skrivare (?) och då letar jag helt enkelt efter en ny, igen.
Tips?

Laserskrivare, fax, kopiator, & scanner funktion, är önskemålen.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Tror inte det är möjligt.

Detta är ett alternativ tills du hittar en lämplig "multifunktionsskrivare".
http://www.pdfmerge.com/sv

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Tack för tipset. Får titta över filstorlekarna. Ett annat alternativ är ju här men det ser lite så där seriöst ut, och jag hade önskat det inte involverade någon extra användare-interaktion. Men jag får titta på det.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Andromeda
Registrerad
Jan 2014

Det är fullt möjligt med de jag har köpt in i jobbet från HP och Brother. Jag har en enkel Brother hemma och den klarar av att skanna till en flersidig PDF.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Grodan Boll:

Det är fullt möjligt med de jag har köpt in i jobbet från HP och Brother. Jag har en enkel Brother hemma och den klarar av att skanna till en flersidig PDF.

Där ser man där ser man!

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Då får jag börja snegla mot en brother, och se vad jag kan få fram. Det ser inte speciellt tydligt ut, vad de kan eller inte, vilket är ganska universellt för alla skrivare, tyvärr.
B!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

HP på jobbet kan. Tror man i menyn "skapar arbete" där den samlar och sedan kan man skicka iväg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2008

Jag har det omvända problemet på jobb, vår förra MFP från Canon, säkert 10 år på nacken, kunde man välja om den skulle göra en pdf per blad eller alla till samma. Vår nya HP scannar bara till en samlad PDF, vilket gör att om man vill ha enskilda så måste man ta ett blad i taget istället för att lägga en bunt.

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Vad är det för fel på scannern ? Det är ett bättre program du behöver snarare än en ny scanner.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för fel på scannern ? Det är ett bättre program du behöver snarare än en ny scanner.

"Felet" är att det i dag inte finns någon fristående mjukvara. Släng papper i maskinen, tryck för att skanna, och få en PDF. En del av mjukvarusviten till skrivaren, så klart, och helt utan att användaren behöver interagera med mjukvarorna. Självklart kan jag köpa Adobe Acrobat XI Standard och få funktionen via manuellt klickande, men vad jag egentligen vill, är att få det till ett minimum av besvär, precis så som jag har det i dag, med skillnaden att det blir en PDF.
B!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Detta går även att göra med enklare Samsung skrivare vet jag.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det låter egentligen som det är ett ocr program du behöver eller funkar det att scanna som bilder? Libreoffice kan scanna och spara som pdfer om du har installerat en driver till scannern så att den inte är inbakad i nått "specailprogram"

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.