Söker ett riktigt svenskt tagentbord med usb hub

Permalänk
Medlem

Söker ett riktigt svenskt tagentbord med usb hub

Mitt nuvarande MS tagentbord håller på att ge upp så jag är på jakt efter ett nytt tagentbord men det har visat sig svårare än jag trodde att hitta.

FÖr det första så SKA jag bara ha en korrekt tagentbordlayout enligt ISO standard, dvs i enlighet med http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/KB_S....

Jag godtar inte tagentbord där man har en rak entertangent och * sitter på fel plats tex.

Sen vill jag dessutom ha en USB hub i tangentbordet också

Det enda jag har hittat som fyller kraven så här långt är Deltacos 39 kronors tagentbord och jag är "lite" skeptisk till det kvalitetsmässigt.

Jag har mailat Unicomp för att se om de kan fixa in en usb hub i ett typ M men jag vill gärna ha alternativ, det går bra med både mekaniska brytare och rubberdome.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Verkar vara svårt att hitta. Jag skulle skaffat en separat usb-hub. Visst inte lika snyggt eller smidigt, men du får i alla fall ett bra tangentbord.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Här är en lista från prisjakt med alla tangentbord som har inbyggd USB-hub och svensk/nordisk layout. Det finns säkert flera, alla produkter på prisjakt har inte fullständiga specifikationer inlagda. Tänk på att även om bilderna visar amerikansk ANSI-layout så är det svensk ISO-layout som man egentligen får, tillverkarna skickar oftast bara ut bilder på amerikanska tangentbord som affärerna sedan använder. Det är i själva verket väldigt ovanligt med ANSI-layout i svenska butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Mitt nuvarande MS tagentbord håller på att ge upp så jag är på jakt efter ett nytt tagentbord men det har visat sig svårare än jag trodde att hitta.

FÖr det första så SKA jag bara ha en korrekt tagentbordlayout enligt ISO standard, dvs i enlighet med http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/KB_S....

Jag godtar inte tagentbord där man har en rak entertangent och * sitter på fel plats tex.

Sen vill jag dessutom ha en USB hub i tangentbordet också

Det enda jag har hittat som fyller kraven så här långt är Deltacos 39 kronors tagentbord och jag är "lite" skeptisk till det kvalitetsmässigt.

Jag har mailat Unicomp för att se om de kan fixa in en usb hub i ett typ M men jag vill gärna ha alternativ, det går bra med både mekaniska brytare och rubberdome.

Om du kan acceptera att '5' inte har €-symbolen samt att den högra win-knappen är en fn knapp så är Funcs KB 460 ett väldigt kompetent bord med 2st inbyggda USB-portar. Finns med röda eller blåa Cherry-brytare. Kostar i runda slängar 700 kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Finns ju massvis med tangentbord med normal layout och usb hubb som länkat ifrån prisjakt ovan.

Permalänk
Medlem

Jag hade misat den där lilla detaljen att produktbilderna på prisjakt inte var representativa......

Jag har tittat igenom just den listan. Det var så jag hittade Deltaco tangentbordet

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415