Kylning till tv-bänk för HTPC / XBOX ONE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby
Registrerad
Sep 2008

Kylning till tv-bänk för HTPC / XBOX ONE

Jag har en helt vanlig tv-bänk med 4 stängda luckor, i en av luckorna har jag en Fractal Design Array R2 som fungerar som Server/HTPC.

För att fixa kylningen så har jag skurit ut bakpå tv-bänken så att en fläkt sitter och blåser in luft via en 120mm fläkt, det har fungerat ganska bra fram tills nu när jag stoppade in min Xbox One i samma lucka, Jag har HTPC nederst och sedan ställde jag bara in en laptop cooler-platta ovanpå och har xboxen ovanpå den.

Hur skulle ni göra för att göra cirkulationen av luft bättre?

i princip är det alltså en fläkt som är kopplad från moderkortet ut genom chassit till en 120mm fläkt bak på tv-möbeln (nere till vänster) som blåser in luft, och sladdarna till tv och ström osv går ut längst upp till höger i skåpet (och även där som varmluften dras ut)

Jag satt och funderade på att om man köpte en fläktkontroller och kopplade in så att det blev totalt två fläktar, duger det?
en som blåser in luft, samma som förut och sen ett nytt hål och en ny fläkt som drar ut luften uppe till höger?
jag uppskattar utrymmet till 45cm bred x 40cm djup och höjd kanske till 35cm.

ARBETE Surface Pro 3 | i5 | 8GB | 256GB SSD | Win 10 Pro
SPEL Asus G55 | 12GB | 240GB Vertex 3 LT SSD | Win 10 Pro
SPEL| i7 3770K | 16GB | Samsung SSD 840 250gb | Radeon HD7970 Ghz Edition | Asus 27" 144Hz | Win 10 Pro
HTPC i3 530 | 4GB | Samsung SSD 840 120gb | Win 10 Pro