utan internet i 14 dagar (comhem)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

utan internet i 14 dagar (comhem)

Jag har alltså varit utan Internet (fiber) i två veckor och Comhem verkar inte ha en aning om hur de ska fixa problemet. De vägrar dock att låta mig säga upp abonnemanget (12 månaders bindningstid).

Finns det något för mig att göra?

Obs, Min nätverksanslutning fungerar mot statsnätet, jag får upp en sida där jag kan välja tjänsteleverantör. Så problemet verkar vara att abonnemanget inte "känns igen" eller något.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Aug 2014

Har du frågat dem hur de identifierar CPEn? (Fibermottagaren) Det låter i mina öron som att de kopplat abbonnemanget till fel CPE eller att kommunikationsleverantören inte har synkat CPEn mot tjänsteleverantören.

Men detta borde Comhem kunna kolla upp. Har du flyttat? Har nätet fungerat tidigare?

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Kräv att få prata med en chef om du vill säga upp, vägra förstå dom du ringer.

Kan omöjlig ha tagit 14dagar från felanmälan va? För det är ju snabbt fixat isåfall..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Jag flyttade in i min nuvarande lägenhet i juli och hade också då problem. Var utan internet i nästan en vecka. Sedan har det funkat fram till i fredags för två veckor sedan.

Jag felrapporterade det direkt så det är runt två veckor de haft på sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av nCredit04:

Jag flyttade in i min nuvarande lägenhet i juli och hade också då problem. Var utan internet i nästan en vecka. Sedan har det funkat fram till i fredags för två veckor sedan.

Jag felrapporterade det direkt så det är runt två veckor de haft på sig.

Jag tror att du har lagen på din sida om du vill säga upp efter 3 veckor.
Har för mig jag sätt något fall på detta.
Googla och se!

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av OskarW90:

Jag tror att du har lagen på din sida om du vill säga upp efter 3 veckor.
Har för mig jag sätt något fall på detta.
Googla och se!

Jag ska kolla upp det, dock jobbigt att leta upp massa info på nätet när jag bara har min mobil.

Comhems support har behandlat det här med uppenbar nonchalans vilket verkligen är det som gör mig förbannad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av nCredit04:

Jag ska kolla upp det, dock jobbigt att leta upp massa info på nätet när jag bara har min mobil.

Comhems support har behandlat det här med uppenbar nonchalans vilket verkligen är det som gör mig förbannad.

Ring bara och var **bort** "besvärlig", löser allt. Jag fick en månad gratis av telia för att deras support hade svårt att skicka mig ett aktiveringsmail för en gratistjänst

§1