Permalänk
Medlem

Broadcom Wl

Hej!

Har lite problem med att installera broadcom-wl på Arch. Flyttade över den senaste versionen från broadcoms hemsida till macbooken via usb. När jag installera det på samma vis på Ubuntu gick det smärtfritt, men i Arch så klagar kompileringen på att det inte finns nån target specifierad (Error 2).

Mer specifikt är såhär:

KBUILD_NOPEDANTIC=1 make -C /lib/modules/`uname -r`/build M=`pwd`
make[1]: Entering directory '/usr/lib/modules/3.16.4-1-ARCH/build'
make[1]: *** No targets specified and no Makefile found. Stop.
make[1]: Leaving directory 'usr/lib/modules/3.16.4-1-ARCH/build'
Makefile:140: recipe for target 'all' failed
make: *** [all] Error 2

OBS! Det är en Air så jag kan ej ansluta genom sladd

EDIT: Provade med AUR-paketet broadcom-wl istället, tydligen hade jag inte linux-headers installerade. Men nu är det ett nytt error. Denna gång klagar den på __DATE__ och __TIME__, beror detta på klockan? Jag har ställt in den korrekt så den visar rätt tid och allt.

/home/otiuz/drivs/dri/src/wl/sys/wl_linux.c:2049:3: error: macro "__DATE__" might prevent reproducible builds [-Werror=date-time] __DATE__, __TIME__, EPI_VERSION_STR);

/home/otiuz/drivs/dri/src/wl/sys/wl_linux.c:2049:13: error: macro "__TIME__" might prevent reproducible builds [-Werror=date-time] __DATE__, __TIME__, EPI_VERSION_STR);

Installerade AUR-paketet och körde "modprobe wl", men det står att modulen inte finns. Blir less på detta.

Dold text

Ok, nu helt plötsligt fungerar det. Startade bara om datorn ett flertal gånger så fungerade det.