Tips på ny gaming mus, kosta vad det vill!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tips på ny gaming mus, kosta vad det vill!

Tjena!
Tror det är dags att byta ut min Func mus. Jag skulle gärna vilja höra era rekommendationer på mössen som ni gillar och tror skulle passa
Vad gäller grip så skulle jag säga att jag har någon blandning mellan palm och claw, eller ibland byter jag mellan.
Jag har relativt stora händer. Det var egentligen en stor anledning till att jag köpte func musen har nu insett att den inte är speciellt bra till cs. För bred/klumpig (skulle hellre had en större på längen än bredden)

Har funderat på lite över trådlösa möss och kanske det är något att köra på? De anses ju ha snabb svarstid ändå.
Kom därmed in på Razers Ouroboros http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/razerourobo...
Kvalitet värderas högt!

Visst kan man ta och åka in och klämma på mössen men vore nice att höra lite personliga åsikter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Steelseries Rival. Sjukt skön!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215634

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2010

Det är tråd nr 435634563456345645 på ämnet ...du får samma svar som alla andra.... gå till butik å klämm å känn på prylarna ...det blir inte bättre bara för att det står gaming på dem ...vanligtvis bara dyrare å det dyker upp lysdioder....köp det som ligger bäst i näven.

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av EyeNEye:

Har varit inne en del på den. Verkar faktiskt bra i storlek. Har du haft den länge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av ZOiDVOiD:

Det är tråd nr 435634563456345645 på ämnet ...du får samma svar som alla andra.... gå till butik å klämm å känn på prylarna ...det blir inte bättre bara för att det står gaming på dem ...vanligtvis bara dyrare å det dyker upp lysdioder....köp det som ligger bäst i näven.

Absolut! Kan dock ha mina förhoppningar om att någon känner igen sig i min situation grip/stora händer osv och kommer in och rekommenderar en fin mus, grejen är också den att det finns inte möjlighet (för mig alla fall) att klämma på en hel del möss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-vall
Registrerad
Nov 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Kör med Gigabyte Krypton.
Macro, hög sens, 2 plattor medföljer, viktinställning, ergonomiskt utformad.

Omdöme: 1 till 10 (10 är bäst)

Ergonomi 8
Känsla 8
Macro 5 (mjukvaran känns inte ok)

Summering, Är inte 100 nöjd, men det har aldrig nån mus varit för mig heller. Klart värt att testa om man är nyfiken.

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av ZOiDVOiD:

Det är inte alla som har möjligheten och bara gå till nån butik och klämma/känna på mössen. Alla svar från andra med samma svar som du, har inte fattat denna enkla sak att butiker runt området man bor i, har inte alla gamingmöss eller de som man funderar på att testa på innan köp.
När man inte har den möjligheten, självklart försöker man fråga i ett forum och få svar på vilka som är bra.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vargön
Registrerad
Mar 2011

when you go rival you never go back :!

Sjukt skön mus dock så sliter man på gummit på sidan av musen o då blir den mindre skön men fortfarande en av de skönaste mössen jag testat. Gick till Rival från DeathAdder 2013

+ jag har stora händer jak med :!

Stationär : Fractal Design R4 | ASUS Z87-A | Intel i5 4670K | 16GB 1600Mhz Corsair CL9 | GeForce GTX 780 OC | 9 TB HDD | Benq XL2411T | Steelseries Rival | Q-Pad MK-85
Laptop : MSI GT780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

Har också stora händer och kör en blanding av palm och claw, kan bara säga att minonix naos serien är den bästa för mig.
Haft kanske 10 olika möss och det naos den bästa hittills.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Roccat Kone XTD optical ...enough said.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tack för alla grymma tips! Känns som att rival kanske skulle kunna vara något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Apr 2010

Bästs jag haft än så länge är Logitech G502 proteus core, kommer med vikter, och typ alla knappar som behövs vid vanlig gaming.

Citera så hittar jag ditt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

jag köpte en Logitech G502 som jag tycker är väldigt trevlig.
[sarkasm]
Den har hela 12 tusen DPI!!!![/sarkasm]

Ser man över den löjliga DPIn så är det en trevlig mus med bra sensor.
Passar min hand bra (normalstora händer men långa fingrar) när jag kör i palmgrip.
Får du chansen att klämma på en så gör det

Dator 1: i7 5820k | Asus X99-S | 16GB DDR4 | GTX 1080ti SLI | NZXT H440
Dator 2: i7 5820k | Asrock X99M | 32GB DDR4 | GTX 970 | SC-512N1-L Capture Card | Fractal Design Node 804
Skärm:Philips BDM4065UC
Mixer: Behringer X2222USB
Mina bästa tider inom speedruns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Har oxå skaffat mig en G502 och tycker den är grym! Ligger sjukt skönt i min hand, blandar mellan Claw och palm har jag märkt.
Enligt min erfarenhet så gör Logitech sjukt bra möss, min G5 har jag haft i drygt fyra eller fem år utan problem. Fick en ny efter ett halvår för att jag råkade ha sönder scrollhjulet, den nya har funkat Ever since.

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Maximus VI Formula - Intel i7 4790k - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - Asus Strix GTX 1080 - Asus Xonar D2X - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Macbook Pro Retina L2012
Projekt 13 - Bygglogg WIP