iPhone 5 startar om efter ios 8.0.2

Permalänk

iPhone 5 startar om efter ios 8.0.2

Hej,

Uppdatterade min iphone 5 från ios 7.x till 8.0.2 och efter installation så startar den om sig själv efter ca 3 minuter. Jag har provat att återställa igen genom telefon, itunes och även genom recovery mode men problemet försvinner inte. provade att backa till 8.0 (kan inte backa till 7.x) men med samma resultat.

Telefonen är begagnad. Någon som varit med om liknande och har en lösning?

Permalänk

Säker på att du köpte en ''äkta'' iPhone 5 och inte en som han köpt utomlands i tex Turkiet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk

En dyr läxa, uppdatera aldrig (iaf Apple produkter) som fungerar bra redan.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem och tillslut dog min telefon total det visade sig vara batteriet som "Fuckat" ur prova med byte av batteriet fick det gjort för 299:- hos http://www.teknikfix.se/ finns i västerort / vällingby. Kan inte svara om det är det som är felet hos dig men min telefon började göra samma sak som du beskriver tills den dog helt.

Permalänk

Enligt apple så är det ett känt men väldigt ovanligt fel. Lång historia kort så fick jag byta in den gamla mot en ny över disk och lägga 2000 i mellan.

Der hade gått på garantin men kan inte vara utan och har heller inget kvitto.

Skickades från m.sweclockers.com