Swedbank VISA Ung

Permalänk
Medlem

Swedbank VISA Ung

Hejsan alla!

Har precis fått ett VISA Kort Ung (Swedbank), och skulle prova att lägga in kortet i Steam.. men så funkade det inte..

Har kollar runt lite och efter allt jag har hittat så förstår jag det som att det inte går att köpa saker på Internet med VISA Ung? Stämmer det?

Om det skulle vara så, går det att koppla något annat kort eller något till VISA Ung så man kan köpa saker på Internet?

Räcker det med att man går till banken så fixar dom så det går att köpa saker på Internet?
Har också provat att koppla kortet till Paypal, men det funkade inte heller?
Någon som vet något? o.O

Tacksam för alla svar!

//Isak

Permalänk
Medlem

utan att vara helt säker så kan jag komma ihåg att mitt "riktiga" visa från seb inte fungerade på internet innan jag fyllde 18 då man inte kunde få internetbank och allt vad det heter. det funkade dock när hemsidan man handlade på inte använde sig utav det extra säkerhetssteget med lösenord.

jag tror därför att du inte kan få det att fungera på något bra sätt innan du fyller 18, skulle nog ta hjälp av föräldrarna tills dess.

jobbigt med ett liv utan swish... :s

Permalänk
Medlem

Jag har också swedbank Visa ung och jag vet att det inte funkar online. Har försökt att byta kort på swedbank men du måste ha fyllt 18 för att byta(är 17). Tills dess får du be dina päron att fixa på steam :/

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Så om man skaffar ett så kallat "e-kort" så ska man alltså kunna handla på Internet med det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av essarn:

Så om man skaffar ett så kallat "e-kort" så ska man alltså kunna handla på Internet med det?

ring bara banken och fråga så lär du få ett bra svar.

Permalänk

För att kunna använd e-kort behöver du internetbank (som man måste var 18 för?) Tror dessutom att det enda e-kortet gör är att "copiera" ditt vanliga kort så du får alltså ett likadant kort med andra siffror. Tror helt enkelt att du snällt får vänta tills du är äldre.

Permalänk
Medlem

Jag kunde lägga in pengar på Steam när hade ett ungdomskort (visa electron) utan problem, dock hade jag Nordea så det kanske kan skilja beroende på bank.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jag kunde lägga in pengar på Steam när hade ett ungdomskort (visa electron) utan problem, dock hade jag Nordea så det kanske kan skilja beroende på bank.

Ja Nordea's ungdomskort fungerar på internet.

Permalänk
Medlem

Man kan med föräldrarnas tillåtelse få ett riktigt konto hos Swedbank vad jag minns.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Jag kunde lägga in pengar på Steam när hade ett ungdomskort (visa electron) utan problem, dock hade jag Nordea så det kanske kan skilja beroende på bank.

Samma här, är 15 år och kan handla nästan överallt utan problem, undantaget är hemsidor som använder Klarna som har 18-årsgräns

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

ekort fungerar utmärkt med steam

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Så e-kort fungerar, men då jag inte är 18+ så är det alltså kört för mig att få ett "e-kort"?

Permalänk
Medlem

Jag hade Sparbanken förut, men ville handla på internet.
Så jag bytte till Länsförsäkringar och där kan du handla var du vill under 18.
Dom har äkta visa vilket Swedbank visa ung har inte.

Permalänk
Medlem

Jag hade vanligt VISA kort och det funka inte heller att handla online med...utan att först ansluta till "Verified by Visa" en kostnadsfri tjänst som innebär att du identifierar dig med ett lösenord i samband med att du använder ditt kort på internet.

Men som sagt innan är det enklare och bättre att köra med E-kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av essarn:

Så e-kort fungerar, men då jag inte är 18+ så är det alltså kört för mig att få ett "e-kort"?

Svar ja.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]