Qi laddare eller andra induktionsladdare, erfarenhetrer ?

Permalänk
Rekordmedlem

Qi laddare eller andra induktionsladdare, erfarenhetrer ?

Jag undrar om någon har erfarenheter att dela med sig om hur pass bra det funkar i praktiken, tex hur verkningsgraden blir, blir det mycket längre laddtider osv ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte överleva utan mina. Kör både billiga Deltaco laddare samt Nokias egna och dom fungerar alla lika bra.

Permalänk
Medlem

Jag upplever att de laddar rappt, har funkat väldigt bra när jag testat detta.

Permalänk
Rekordmedlem

Intressant att höra, jag har fått ideer på en lite annorlunda tillämpning där jag skulle vilja ansluta laddningen trådlöst för att kunna vattenskydda helheten, dvs cykelmontering, operera in en laddplatta i en telefonhållare för att slippa de lösa/rörliga kabelgenomföringarna, att täta en fastmonterad kabel borde bli säkrare.

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 920 och min erfarenhet är att den trådlösa laddningen funkar bra men laddtiden blir åtminstone det dubbla. Laddar man över natten så spelar det ingen roll men om man bara snabbt vill fylla på lite så är det bättre att man håller sig till den trådbundna laddaren.

Permalänk
Medlem

Har en N5 ihop med deras egna QI-laddare och en The Air Dock till bilen. Fungerar helt underbart bra. De säger att man tappar ca 30% effetiviter (eller nått i den stilen) men jag har inte märkt av det.

Permalänk
Medlem

Kör med en Nokia Wireless Charging Pillow by Fatboy till min Nexus5, funkar klockrent! Har inte direkt märkt av att laddningen tar längre tid trådlöst. Bästa grejen att hända mobileltelefoner sedan touchskärmen.