Optisk läsare med vit frontpanel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Optisk läsare med vit frontpanel

Jag funderar på att skaffa ett vitt chassi (Aerocool DS Cube) och därför undrar jag om det finns några interna optiska läsare som har vit frontpanel. Vill inte att färgschemat förstörs, eftersom burken kommer stå framme i vardagsrummet.

Finns det några läsare i vitt eller lösa frontpaneler i vitt? Annars antar jag att jag måste köpa sprayfärg...

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Flera av dom jag köpt under årens lopp har kommit med utbytbara svart/vita fronter.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Hur vet man om det finns utbytbara paneler? Det är inget som listas hos återförsäljare. Man kanske måste ta tag i detta och fråga alla.

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hur vet man om det finns utbytbara paneler? Det är inget som listas hos återförsäljare. Man kanske måste ta tag i detta och fråga alla.

En annan lösning är att annars köra sprayfärg. Har gjort det tidigare. Lägger man bara ett schysst förarbete så sitter det ordentligt!

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kolla med tillverkarens websida.. exempelvis Pioneer, Plextor, LG eller Samsung etc..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ösmo
Registrerad
Dec 2006

Samsungs DVD brännare i "Retail" förpackning kommer med Svart, silver samt vit front.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/dvd-och-bluray/i...

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Vashy:

Samsungs DVD brännare i "Retail" förpackning kommer med Svart, silver samt vit front.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/dvd-och-bluray/i...

Tack!

Jag har mest kikat på ASUS, mest för att dom verkar ha bäst priser på optiska som läser bluray. Samsungs var lite dyra.

ASUS verkar inte ha fronter i retail-versionerna, bara programvara. Jag är inte säker på detta, men hittar väldigt lite info på deras hemsida.