Felmeddelande vid uppstart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Aug 2012

Felmeddelande vid uppstart

Öppnade upp datorn för att dammsuga och sätta in en ny HDD, hade tyvärr inte tillräckligt med kablar i datorn till det så det sket sig. Iaf när jag startar upp datoen nu kommer detta (http://imgur.com/V3TMfkh) upp. Jag lyckades komma in på datorn 2-3 men då startade jag om den. Tacksam för all hjälp jag kan få.

Cloud II - Corsair Scimtar - Func KB-460 |

i7-6700K - MSI 1070 Gaming X - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair RM750x - be quiet! Pure rock - 250GB Samsung EVO SSD - Seagate 2tb HDD - Corsair Vengeance LPX 2666Mhz DDR 2x 8Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2013

Till och börja med så ska man aldrig dammsuga inne i chassit. Kolla så att alla kablar sitter i ordentligt samt kolla din boot-order i BIOS.

Computer says no...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Vimsig:

Till och börja med så ska man aldrig dammsuga inne i chassit. Kolla så att alla kablar sitter i ordentligt samt kolla din boot-order i BIOS.

Det har löst sig, ska man köra med tryckluft på flaska ist?

Cloud II - Corsair Scimtar - Func KB-460 |

i7-6700K - MSI 1070 Gaming X - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair RM750x - be quiet! Pure rock - 250GB Samsung EVO SSD - Seagate 2tb HDD - Corsair Vengeance LPX 2666Mhz DDR 2x 8Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av iiGroMyZ:

Precis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av iiGroMyZ:

Själv brukar jag använda en kombo. Du använder tryckluften till att pressa ut dammet, och dammsugaren utanför chassit till att "suga upp det". Så länge dammsugaren stannar utanför chassits skärmande skal, så är det lugnt.