Mor ska köpa ny laptop (budget: 3-4000)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Mor ska köpa ny laptop (budget: 3-4000)

Hej!

Min kära mor ska köpa en ny laptop har hon tänkt. Den hon har nu har ett gäng år på nacken och hänger inte ens med i svängarna för de enkla grejer hon gör. Hon vill lägga runt 3-4k och jag hoppas det går ett hitta något schyst för den pengen.

Det hon gör framför datorn är mycket basic. Det är mail, surf, Skype och kolla lite film/serier ibland. Det är nog det enda hon använder datorn till. Jag antar att det mesta kommer fungera gott nog för hennes ändamål, men tänkte ändå höra om ni har något klockrent tips?

Tack på förhand!

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av krisljungberg:

Hej!

Min kära mor ska köpa en ny laptop har hon tänkt. Den hon har nu har ett gäng år på nacken och hänger inte ens med i svängarna för de enkla grejer hon gör. Hon vill lägga runt 3-4k och jag hoppas det går ett hitta något schyst för den pengen.

Det hon gör framför datorn är mycket basic. Det är mail, surf, Skype och kolla lite film/serier ibland. Det är nog det enda hon använder datorn till. Jag antar att det mesta kommer fungera gott nog för hennes ändamål, men tänkte ändå höra om ni har något klockrent tips?

Tack på förhand!

Kanske denna? http://cdon.se/hemelektronik/acer/15inch-acer-e1-572g-34014g5... i3-CPU och Full HD-skärm. Känns prisvärt och säkerligen bra nog för mor din.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

en dator med i3, leta på prisjakt.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Ser intressant ut! Har själv en Acer och den har fungerat bra sen jag köpte den för några år sedan. Tack!

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

HP 15-R062no från Siba är riktigt trevligt, annars bör du kolla på hur Asus R512CA-SX147H från billigteknik eller Lenovo G50-70 som är bäst enligt mig. Acer åker inte långt med henne annars.

Skickades från m.sweclockers.com