Permalänk

Hade jag vetat att det va så bökigt att sleeve:a så hade jag nog funderat en gång till/låtit någon annan göra det. Men men, det som har jävlats med mig i kväll/natt är där det sitter två kablar på samma stift. Tillsammans med sleeve:en så blir det väldigt tjockt och svårt att trycka tillbaka det hela vägen in i kopplingen samt att det har tvingat mig att använda krympslang vilket jag inte ville använda.
Har ni några tips för detta eller är den ända lösningen att skarva in den andra kablen längre ner?

Här är iallafall "dagsverket".
"Bara" GPU och SATA-kablen kvar nu, måste beställa mer vit sleeve dock då den tog slut under 8-pinaren så den har förtilfället en röd och en svart förmycket..

Är inte helnöjd med resultatet men får duga, vet inte om jag om det är värt att börja skära i krympslangen för att få det rakt med risk för att den glider av. Men man kanske kan "fuska" med lim.

Skrivet av Lifooz:

Det tar sig. Jag skulle personligen ha kört så långt det bara gick med krympslang, utan att det sprack upp eller gick sönder på annat sätt.
/Lifooz

Ja vad tycker du? Själv är jag inte helt nöjd, funderar på om jag ska försöka hitta krypslang i svart då det är två olika nyanser av vitt nu..

Skrivet av aandreee:

Ser riktigt bra ut! Följer med spänning.

Tack tack! Kommer förhoppningsvis hända mycket i veckan nu. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Hade jag vetat att det va så bökigt att sleeve:a så hade jag nog funderat en gång till/låtit någon annan göra det. Men men, det som har jävlats med mig i kväll/natt är där det sitter två kablar på samma stift. Tillsammans med sleeve:en så blir det väldigt tjockt och svårt att trycka tillbaka det hela vägen in i kopplingen samt att det har tvingat mig att använda krympslang vilket jag inte ville använda.
Har ni några tips för detta eller är den ända lösningen att skarva in den andra kablen längre ner?

Här är iallafall "dagsverket".
"Bara" GPU och SATA-kablen kvar nu, måste beställa mer vit sleeve dock då den tog slut under 8-pinaren så den har förtilfället en röd förmycket..
http://i.imgur.com/QUE2qAX.jpg

Är inte helnöjd med resultatet men får duga, vet inte om jag om det är värt att börja skära i krympslangen för att få det rakt med risk för att den glider av. Men man kanske kan "fuska" med lim.
Ja vad tycker du? Själv är jag inte helt nöjd, funderar på om jag ska försöka hitta krypslang i svart då det är två olika nyanser av vitt nu..

Tack tack! Kommer förhoppningsvis hända mycket i veckan nu. ^^

Dold text

Ja men det blev ju jättefint. Det lär knappast gå att få ner den längre än så där.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

De här paketet fick jag hem idag! ^^ Jag tror inte det finns snyggare..

Nått som är mindre skoj är att moderkortet gick från att "kommer i lager 21/11" till 26/11..

Permalänk

Suttit och väntat på moderkortet sen i början av November. Dom har skjutit på det vecka för vecka, om det inte kommer i lager idag så avbeställer jag skiten. Sitter med en hög med komponenter som för övrigt just nu är helt värdelösa.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Skrivet av Coffeesauce:

Suttit och väntat på moderkortet sen i början av November. Dom har skjutit på det vecka för vecka, om det inte kommer i lager idag så avbeställer jag skiten. Sitter med en hög med komponenter som för övrigt just nu är helt värdelösa.

Det ser inte ljust ut just nu.=S Hur gjorde du? Själv "kan" jag inte välja något annat moderkort..

Permalänk

Köpte mig ett ASUS Z97-AR Black från webhallen/komplett. Det är identiskt med Asus z97-a fast svart, aldrig någonsin lagt märke till det. Jävligt fint är det.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk

Ja det låter inte alls bekant! Trodde jag kunde varenda kort vid det här laget...
Ska ta en titt..

Edit: Nej det där funkar inte för mig, förmycket krom..

Permalänk

Woho! Nu är moderkort, processor och SSD påväg!! =D
Får lägga på ett kol med chassit nu bara men är högsäsong på jobbet nu.. =P

Edit: Har fixat till min 8-pin:are inatt. Få se hur långt jag kommer på 6+2pins kablen innan läggdags..

Edit2: Ett litet tips för att ha koll på vart kablarna ska tavägen. Vet inte om de flesta aggregaten är så asymmetriska som mitt är iofs..

Permalänk
Medlem

keep it up!

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk

Woho!

Julen kom tidigt i år! ^^

Surt att det ska dröja till helgen innan man kan börja skruva. =P

Permalänk

It's alive!!!

Har inte hänt såmycket här i tråden mest pgr jobb men har hunnit med lite nu denna vecka! =D

Fläktar på plats.

Pgr 120mm monterings hål så sitter de inte så bra som de kan göra, men ska se om man inte kan få till nån form av adapter.

Frontpanelen är sleevad, syns inte på bilden men jag orkade inte lägga ner allt förmycket energi + att jag hade inte matrial för att få det 100%...

Paneler på plats.

Moderkort på plats. Kan tycka att det borde kommit med en kåpa för I/O i svart&vitt. Vet nån av er om man kan fixa nått sånt själv utan precisionsverktyg?

Baksida. Alla sladdar är inte där än samt att jag inte vet hur jag ska göra med mina två 3,5"HDD. Kanske blir en NAS direkt, hade tänkt vänta lite med det men..

Minnen och kablar på plats.

Märkte "försent" att jag satt processorkylar-fästena på fel håll, men få va så tills jag får hem grafikkortet.

Inga problem med minnena med kylaren på detta håll iallfall. ^^

Allt på plats.

Sidopanelen på.

Baksidan. Tycker även att I/O-plåten här borde varit svart från fabriken(har sett det förr).

Nu är det "värsta" över nu, men för att få "battlestation online" krävs nu mest pengar för kringutrustning och grejer för att pimpa till att så fortsättning följer..

God fortsättning /StuntmanMike

Permalänk

Sneak preview ;)

Ja det börjar närma sig nu! Väntar på ett paket från WASD samt lite kabeldragning som ska göras snyggt och optimalt. Funderar även på att stryka ett lager färg till på bordet.
Sen så vill jag har en ny ordentlig skärm som jag hoppas finns att köpa om ett par månader så klart ärr det inte än... ^^

Permalänk

Jävligt snyggt

Permalänk
Medlem

Wow, jävlar va snyggt!

Permalänk

Update!

Ja några av er kanske undrar vad som hände med mitt projekt. =P
Det gick inte som planerat direkt utan jag gjorde en brud på smällen och fokus och pengar fick hamna där. Det tillsammans med en flytt har resulterat i att det ser ut såhär just nu.

Vill såklart fortsätta att modda och så men det är nu lagt på is tills ekonomin tillåter.. =/