Köpa nytt i USA/timing med att köpa nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Köpa nytt i USA/timing med att köpa nytt

Jag pluggar just nu på college i USA och min nuvarande bärbara börjar bli lite trött. På grund av att teknik är billigt här i staterna har jag funderat på att införskaffa en dator som kan hantera lite spel. Just nu har jag inte så bråttom, men jag skulle gärna vilja ha den till fallbreak och releasen av wow-WoD, en månad från nu. Anledningen till bärbar är att jag ska kunna ta med den hem i handbagaget.

I korthet Budget: 10k-ish max eller lägre om inte för mycket prestanda förloras.
Hur är det med garantier i USA? Jag kommer vara här i ungefär 7 månader till, så det finns lite tid om något blir fel (och sen är det väl mest tillverkargaranti/försäkringar efter ett år?). Har hört en del negativt om garantierna här... (kanske bara rykten?)
Timing. Just nu finns endast MSI i butik med 970m, så borde jag kanske vänta på ASUS för att se priserna?
Timing del 2. Dollarn har gått upp en del under den senaste tiden (sen augusti (sen valet...)), borde jag vänta lite?
Krav: gärna 970m, klara av wow - WoD maxat i quest, dungeons, arena (jag vet att raids inte funkar att maxa), får gärna vara 17 tum, lite single-player-spel med ögongodis nu som då

Hittills har jag kollat in den här datorn http://www.amazon.com/MSI-GT70-DOMINATOR-2293-9S7-1763A2-2293... Tankar?

Edit: hittade även hemsidan Newegg.com som jag tror jag kan vara rätt seriöst i alla fall. Där fanns http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168342322... i sortimentet, vilket är en asus för samma pris men med 16 GB ram. Sen hade de även MSI:n för samma pris. Så vet någon nå't om den här butiken?

Jag vet att wow är mest processorkrävande, men I7:an kanske är ok? Sen gillar jag även lite mer grafikkrävande single-player-spel nu som då, och av vad jag sätt så kan väl 970m potentiellt prestera som min stationära 670 därhemma. Eller har jag överskattat prestandan? (3 GB videominne BTW, det är väl inget problem vid 1080?)

Om ni har några generella tips (butik etc.) uppskattas det också

Tack på förhand!

Lite tydligare rubrik
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

3gb vid 1080 är mer än nog. Resten av dina funderingar låter jag över till andra mer bärbar-kunniga

Stationär: 4770K / 780 OC / 144hz ASUS
Laptop: MSI GT73VR TITAN - 144hz G-sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av BadNewsBrod:

3gb vid 1080 är mer än nog. Resten av dina funderingar låter jag över till andra mer bärbar-kunniga

Tackar. Jag får nog lugna mig med minnet, har hört folk prata om att kommande spel kommer kräva mer på grund av modelupplösningar, eller något sånt, men 3GB är väl gott nog ett bra tag framöver.

Den största frågan atm blir nog då, hur är det att handla i USA? (Fast jag är fortfarande intresserad av de andra frågorna.)