Köpa nytt i USA/timing med att köpa nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Köpa nytt i USA/timing med att köpa nytt

Jag pluggar just nu på college i USA och min nuvarande bärbara börjar bli lite trött. På grund av att teknik är billigt här i staterna har jag funderat på att införskaffa en dator som kan hantera lite spel. Just nu har jag inte så bråttom, men jag skulle gärna vilja ha den till fallbreak och releasen av wow-WoD, en månad från nu. Anledningen till bärbar är att jag ska kunna ta med den hem i handbagaget.

I korthet Budget: 10k-ish max eller lägre om inte för mycket prestanda förloras.
Hur är det med garantier i USA? Jag kommer vara här i ungefär 7 månader till, så det finns lite tid om något blir fel (och sen är det väl mest tillverkargaranti/försäkringar efter ett år?). Har hört en del negativt om garantierna här... (kanske bara rykten?)
Timing. Just nu finns endast MSI i butik med 970m, så borde jag kanske vänta på ASUS för att se priserna?
Timing del 2. Dollarn har gått upp en del under den senaste tiden (sen augusti (sen valet...)), borde jag vänta lite?
Krav: gärna 970m, klara av wow - WoD maxat i quest, dungeons, arena (jag vet att raids inte funkar att maxa), får gärna vara 17 tum, lite single-player-spel med ögongodis nu som då

Hittills har jag kollat in den här datorn http://www.amazon.com/MSI-GT70-DOMINATOR-2293-9S7-1763A2-2293... Tankar?

Edit: hittade även hemsidan Newegg.com som jag tror jag kan vara rätt seriöst i alla fall. Där fanns http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168342322... i sortimentet, vilket är en asus för samma pris men med 16 GB ram. Sen hade de även MSI:n för samma pris. Så vet någon nå't om den här butiken?