Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2014

Klistermärken till tangentbord

Hej!
Har en Lenovo Yoga 3 PRO med engelskt/amerikanskt tangentbord och vill hitta klistermärken som sitter bra som tusan för att få till ett svenskt tangentbord. Vad hittar jag bäst det?

Prylälskande bilnörd. Figurerar som domare i Intels Kitchen och är TV4 Nyhetsmorgons prylexpert - bland en massa annat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Hmm har liknande problem skulle vilja ha riktiga Ä och Ö tangenter till Logitech G19, stör mig på att dom tangenterna har 3 olika tecken på samma knapp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Kontakta lenovo och fråga ifall dom kanske säljer nordiska tangenter löst? Det vore ju helt klart bättre än klistermärken.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Riktigt bra hobbyfärg och lack - klipp ut snygga mallar i plast först bara... (on du inte hittar klistermärken vill säga...)

kan vara svårt att byta tangenter på de där rackarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Sep 2010

Är det brittiska (iso) eller amerikanskt (ansi)? Är det amerikansk blir det rätt mycket du måste byta för att få en nordisk layout. Men då de är lite skillnad på vissa knappar storlek så kan de bli svårt.

Du ser om det är ansi eller iso på enterknappens form enklast.

Laptop: XPS 15, 6700HQ, 16GiB, 512GB SSD, FHD, HP TB3 Docka (Fedora)
WS: AMD 1700, 32GiB, 756GB SSD, 5TB HDD, RX480, GTX 670 (Fedora + GPU Passthrough (GTX670) spyware 10)
Övrigt: HP 1910 24G, SOPHOS XG, Unifi AP-AC PRO, Linx 8, Nexus 6P
Server cluster: 3x R710 + 2x Nortel 5520(Proxmox)
Cluster resurser: 144GB ram, CPU 72trådar, Storage tiers [T1 1,9TB (SSD), T2 13TiB (HDD)]

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Wallenrud:

Hej!
Har en Lenovo Yoga 3 PRO med engelskt/amerikanskt tangentbord och vill hitta klistermärken som sitter bra som tusan för att få till ett svenskt tangentbord. Vad hittar jag bäst det?

http://www.lenovo.com/images/products/yoga/AKyoga/laptop-pane...

Ta en titt här: http://www.elgreen.se/sv/utlandska-datorer/

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalsland
Registrerad
Sep 2014
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2014

Tack!!! Ni gav mig lite inspiration. Tänkte inte på om det är amerikanskt eller engelskt. Fick datorn i england men de kan vara från USA så klart. Ska kolla på det.

Prylälskande bilnörd. Figurerar som domare i Intels Kitchen och är TV4 Nyhetsmorgons prylexpert - bland en massa annat!