Permalänk

Dreamhack Winter 2014 Hylla

Hej Sweclockers!

Nu är det så här att jag och mina kompisar ska på DH för första gången iår och vi blev riktigt sugna på att göra en hylla.
Så jag har bara egentligen 2 stycken frågor, Har googlat och hittat några svar men känner mig fortfarande för osäker det är
så många som säger olika mått.

  • Hur stora är platserna på Dreamhack?

  • Får man verkligen ha hylla, Har fått hört att man inte får egentligen men dom bryr sig inte - Hur är det egentligen?

Tack för svara allihopa & Om det är fel forum flytta gärna tråden.

Permalänk
Medlem

Jag var i sommras, och de var en hel del hyllor, och inga klagomål från Dreamhack crew. Och storleken på platserna hittar du på deras webbsida.

Visa signatur

Chazzi: NZXT Phantom 410 Black with Orange Trim Moderkort Asus Z87-K Processor Intel Core i7-4770k 3.9Ghz CPU Fläkt Arctic Cooling Freezer i30 CO Nätaggregat Corsair CX750 Grafikkort Nvidia Geforce GTX 780 Ram Kingston HyperX 16Gb 2400Mhz SSD Kingston 120 GB HyperX 3K read 555mb/s write 510mb/s Hårddisk 1Tb WB Windows 8
Headset Siberia v2 Frost Blue Illumination Keybord Steelseries Apex Mus Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

83x60cm

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av Garroth:

Jag var i sommras, och de var en hel del hyllor, och inga klagomål från Dreamhack crew. Och storleken på platserna hittar du på deras webbsida.

Yes fick precis ett svar "83x60cm" Kommer inte in på Dreamhack's hemsida av någon anledning så det var en stor del
till att jag frågade här på SC.

Permalänk
Skrivet av Huudfadern:

Hej Sweclockers!

Nu är det så här att jag och mina kompisar ska på DH för första gången iår och vi blev riktigt sugna på att göra en hylla.
Så jag har bara egentligen 2 stycken frågor, Har googlat och hittat några svar men känner mig fortfarande för osäker det är
så många som säger olika mått.

  • Hur stora är platserna på Dreamhack?

  • Får man verkligen ha hylla, Har fått hört att man inte får egentligen men dom bryr sig inte - Hur är det egentligen?

Tack för svara allihopa & Om det är fel forum flytta gärna tråden.

Har för mig att man får ha hylla om den inte skymmer mycket för andra och inte blir fast skruvad utan tejpad med tex. slivertejp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huudfadern:

Hej Sweclockers!

Nu är det så här att jag och mina kompisar ska på DH för första gången iår och vi blev riktigt sugna på att göra en hylla.
Så jag har bara egentligen 2 stycken frågor, Har googlat och hittat några svar men känner mig fortfarande för osäker det är
så många som säger olika mått.

  • Hur stora är platserna på Dreamhack?

  • Får man verkligen ha hylla, Har fått hört att man inte får egentligen men dom bryr sig inte - Hur är det egentligen?

Tack för svara allihopa & Om det är fel forum flytta gärna tråden.

Tänk på att djupet (60cm) även skall få plats med alla kablar som löper längs med bordsraden. Jag skulle rekommendera att du inte gör hyllan djupare än 55cm.

I övrigt verkar Dreamhack-crew i första hand fokusera på att ditt bygge skall vara säkert och stabilt. Kolla gärna in mitt hyllbygge i min pågående projekttråd Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" . Där hittar du också länkar till lite fler hyllbyggen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Henrik-W:

Tänk på att djupet (60cm) även skall få plats med alla kablar som löper längs med bordsraden. Jag skulle rekommendera att du inte gör hyllan djupare än 55cm.

I övrigt verkar Dreamhack-crew i första hand fokusera på att ditt bygge skall vara säkert och stabilt. Kolla gärna in mitt hyllbygge i min pågående projekttråd Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" . Där hittar du också länkar till lite fler hyllbyggen.

jag har sett skit ostabila hyllor på plats tro mig men crew struntar i det vi kör det här folk får skylla sig själva stilen

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
99:e percentilen

Ja, gör inte hyllan djupare än 55 cm och lämna typ en centimeters marginal på bredden (alltså 82 cm för en singelhylla eller 164 för en dubbelhylla).

Glöm för allt i världen inte en vägg längs hyllans baksida (ovanpå hyllplanet), för utan en sådan kan man knappt lägga upp grejer på hyllan utan att de faller ner på personen mittemot.

Du kan nog hitta inspiration i DH READY. Den är extremt stabil och enklare att flytta än de flesta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

jag har sett skit ostabila hyllor på plats tro mig men crew struntar i det vi kör det här folk får skylla sig själva stilen

Haha, ja då är det ju ännu enklare att "göra rätt" för TS.

Jag satsar på stabilt för min egen skull också, vill inte att datorn skall dratta ned och gå sönder bara för att någon får ett utbrott vid bordet och kickar till skivan.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B