Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

klibbiga tangenter

Tre tangenter på mitt mekaniska tangentbord är klibbiga/sega på grund av en felplacerad grogg och klumpiga vänner. Som tur är fungerar det fortfarande men tangenterna tar död på mig. Läst runt osv och kommit över lite info om att man kan tvätta elektronik med vatten när det är avstängd utan att den går sönder. Är detta någon myt till jävelskap eller stämmer det? finns det något sätt att få bort skiten? har prövat att skruva loss tangentbordet utan någon framgång. Det är ett Corsair K70 ifall det skulle hjälpa på något sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Man tackar, kung!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Hoppas det fungerar nu då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

bara ta bort tangenterna och tvätta av med varmt vatten och diskmedel, har funkat för mig flera gånger, (Låter tangeterna torka en stund innan jag sätter tillbaka)

Har det kommit ner i brytaren så lite varmt fixar det och torka någon dag.

Har spillt en burk cola över mitt k70 ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Inte för varmt vatten viss plast (som förekommer i tangentbord) kan deformeras av värmen

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14