Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

GamingRatt, Växelspak och pedaler

Jag har en fråga kan man ta olika delar t.ex en ratt som man gillar och en växelspak som man gillar fast som inte hör ihop i samma paket och få det att funka eller måste man ta ett sam hör ihop t.ex denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

För jag hittar nice grejer men ofta från olika så om ma kunde kombinera som så vore det ultimat.

PS (Hoppas att jag postade detta i rätt forum annars får ni flytta det)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Jonon:

Jag har en fråga kan man ta olika delar t.ex en ratt som man gillar och en växelspak som man gillar fast som inte hör ihop i samma paket och få det att funka eller måste man ta ett sam hör ihop t.ex denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

För jag hittar nice grejer men ofta från olika så om ma kunde kombinera som så vore det ultimat.

PS (Hoppas att jag postade detta i rätt forum annars får ni flytta det)

Såvida dom använder samma standard så borde du kunna använda dom.
Det kan dock krävas lödning.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Lifooz:

Såvida dom använder samma standard så borde du kunna använda dom.
Det kan dock krävas lödning.

Lödning hur menar du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Jonon:

Lödning hur menar du?

Min tanke var om dom har olika kontaktdon, men lika många kablar. Då kan man eventuellt få det att fungera, om man löder på tillbehörets kablar direkt på rattens kretskort, där uttaget för originalspaken sitter.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008

Visa gärna vilka delar du skulle vilja kombinera.

\AcHieVer\ Asus P8Z77 - V | i5 3570K @5.0 | MSI GTX 1070 8GB | 3x Asus 24" LED | 16GB Corsair Vengeance @1800 | Antec H2O 620, Scythe Typhoon push-pull | 550W XFX Pro 80+bronze | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | Intel 330 SSD, 850 Evo | Seagate 1TB | Cyborg Command pad |
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Fanatecs prylar går att kombinera lite hur man vill, det är dock inga billiga grejer. Logitech har egentligen bara G27:an, men jag vet att det finns specialadaptrar till PC så att man kan använda växelspaksmodulen och pedalerna som "standalone"-enheter. Thrustmaster har väl egentligen bara T500RS som är vettig och den går det att köpa separat växelspaksmodul till.