Inte spelat sen vanilla - hjälp tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007

Inte spelat sen vanilla - hjälp tack!

Har just börjat spela WoW igen och senast jag spelade var precis innan släppet av första expansionen, spelade då väldigt mycket och var hög rank PvP samtidigt som jag raidade med en rätt hyffsad guild. Det känns just nu som ett helt nytt spel och jag (polarna också) är helt lost. Det är dungeon find, raid find, arena, daily quests, heroics, gems, nya klasser, valor points etc.

Jag skulle behöva en översiktlig guide på allt content, vart hittar jag det? Tänker alltså där allt content förklaras och vad det ger mig.
Är något yrke ett måste?
Hur värt är det att nöta nu innan expansionen?
Något man kan bunkra upp på som är bra att ha?
Något annat ni vill tipsa om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Inne i spelet kan du trycka Shift+J så får du upp dungeon journal där alla instanser och raider förklaras samt vad som droppas där.
Översiktlig guide över allting har jag dock ingen aning, wowwiki, wowhead, mmo-champion har ju det mesta men man måste ändå veta vad man ska söka på.

Professions B]BEHÖVS[/B] inte men det är helt klart en fördel då man tjänar guld på dessa. Fram tills patchen som släpptes idag fick man även bonusar från sina yrken som var en klar fördel, har inte kollat om några av dessa är kvar då iaf några är borttagna.

Beror väl på vad man är ute efter? Vill du få upp en gubbe så är det ju en fördel att nöta nu, även om man ska använda den boost till 90 funktion man får med WOD så är det bra att vara iaf 60 så man gratis boost av sina professions också.

Guld är väl det som är bra att bunkra upp, vill man inte spela AH så kan man alltid farma gamla raider, jag har själv dragit in ca 4000G på 1 char idag genom att nöta ett gäng gamla raider.

Edit: vet att det finns bättre sätt att farma guld, men har man inte lirat sen Vanilla kanske man vill se alla raider och då är det ju en bonus att veta att man faktiskt får ut något av det också

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2008

Wowhead och MMOchampion är två väldigt bra informativa sidor, kanske lite förvirrande om du inte spelat sen vanilla. Bästa är väl egentligen att börja en ny karaktär och ta det som det kommer. Fråga in-game/här/googla allt eftersom. En full översikt skulle ta några timmar att skriva :).

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.