Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2001

Ny mus efter Logitech G500

Har en Logitech G500 som börjar uppföra sig lite märkligt på knapparna. Ibland registreras inga klick när man trycker ner vänster musknapp, och långa perioder funkar den perfekt.

Därför tänkte jag att jag skulle köpa en ny mus och det mest naturliga vore ju att ta efterträdaren, G500s, då jag är mycket nöjd med musens funktioner i övrigt. Tyvärr verkar ju den redan utgången av vad jag kan hitta. Är väl i princip bara Inet och Webhallen så har några få exemplar kvar om man kollar på prisjakt.

Då får man kolla på efterföljaren till G500s som verkar vara G502.

Den ser ju bra ut rent specifikationsmässigt. Någon som har den som kan ge någon kommentar? Kommer att använda den främst för spel (mest FPS) men även lite vanligt allmänt surfande, programmering etc.

Finns det andra bra alternativ från andra tillverkare? Har både tangentbord och gameboard från Logitech, så det är ju rätt praktiskt att sköta inställningar via samma program, men är väl inte sämre än att jag kan ha separat applikation för musinställningar om så krävs.

Fractal Design Define R3 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom II X4 965 BE @ 4 GHz | 16 GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 1866 MHz | Gigabyte Radeon 7950 Windforce 3GB x 2 @ CF| EVGA SuperNova 850 G2 | Intel 330 120 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | OCZ Vertex 3 90 GB SSD | Intel 335 180 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2013

Jag har haft G400 en längre tid nu och alltid varit nöjd med den, perfekt för FPS spel enligt mig! Annars är Razer Deathadder rätt skön också

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |