D3 - Få upp dmg på min DH

Permalänk

Tack för bra svar! Jag klarar precis 2.16 punkten som läget är nu. Tror inte jag har en chans att nå lvl 6 utan T&T inte ens med en Crossbow på 1.6 AS.
Har nog gamblat 10k shards utan att få några T&T. Börjar bli rätt frustrerande.

Men hur är det med Dexterity? Jag har alltid tänkt att skadan räknas Dex*CHD = Total Crit dmg. Dvs Dexterityn multipliceras med Crit dmg i procent för att få ut hur stor skada man gör. Så att öka Dex skulle göra stor skillnad på dmg om man har hög CHD då den procentuella ökningen av några få enheter dex blir väldigt stor, men jag vet inte om jag är helt fel på det?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Kan fortsätta i samma spår. Ligger strax över BP6 med 5 para på AS. Vad är viktigast att skaffa härnäst, bättre amu och dex Tnt borde vara prio iaf.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ondjultomte-2706/hero/4820...

Detta är dock inte main , bara en lek DH , men den är otroligt kass i jämförelse med min main sader, Stampe

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av moire:

Kan fortsätta i samma spår. Ligger strax över BP6 med 5 para på AS. Vad är viktigast att skaffa härnäst, bättre amu och dex Tnt borde vara prio iaf.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ondjultomte-2706/hero/4820...

Detta är dock inte main , bara en lek DH , men den är otroligt kass i jämförelse med min main sader, Stampe

Du borde väl skaffa socket i din amulett och slänga in Zei's Stone eller Bane of the Powerfull.
Lite låg Dex så det borde du, som du säger, prioritera.
En Dexterity-Unity istället för SoJ kan jag tänka borde funka bra också.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av moire:

Kan fortsätta i samma spår. Ligger strax över BP6 med 5 para på AS. Vad är viktigast att skaffa härnäst, bättre amu och dex Tnt borde vara prio iaf.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ondjultomte-2706/hero/4820...

Detta är dock inte main , bara en lek DH , men den är otroligt kass i jämförelse med min main sader, Stampe

Vet inte om det är en miss, men du har ju inte 6-set marauders. Shadow-byxor i leg slot..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Vet inte om det är en miss, men du har ju inte 6-set marauders. Shadow-byxor i leg slot..

Ja se på fan ser så lika ut för oss icke DH spelare ... ajdå jag som salvageat så många byxor ...

Så ,drog på mig ett par M byxor nu.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Du borde försöka få %skill på mössan oxå. Är du vid 2.84 är det multishot som ger bäst vid single target och EA mot pack..

Etrayu är en trevlig båge, men lite högre dmg vore bra.. Har du gott om material kan du ju alltid crafta en unbound bolt.

EDIT: Sentry dmg på quiver vore ju inte heller fel =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Du borde försöka få %skill på mössan oxå. Är du vid 2.84 är det multishot som ger bäst vid single target och EA mot pack..

Etrayu är en trevlig båge, men lite högre dmg vore bra.. Har du gott om material kan du ju alltid crafta en unbound bolt.

EDIT: Sentry dmg på quiver vore ju inte heller fel =P

Har gamblat ett tag efter sentry dmg där ... men de tar sin tid och guld ...

Tack för tipsen.

Edit: lol, sitter här i min feberyra och rollar på, 300 miljoner sernare inser jag att det är på helm jag sitter å rollar ... inte säcken..

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Det skulle vara nice att få lite tips på hur jag kan få upp min dmg. Har äntligen fått en Unity med vettig roll och har en ny chest armor med nästan perfekt roll i min inventory som jag inte tagit på mig. Har följande tankar själv:

* Hellfire amulett med Custom Engineering passive
* Bättre rollade shoulders med CDR
* RoRG med CHD istället för CDR
* Etrayu med högre dps än min nuvarande Unbound Bolt. Borde gå att få lite mer dps än 2596.

Men trots ovanstående så ställer jag mig frågande till om det är något jag missar för i dagsläget klarar jag Grift lvl 33 men det känns i mitt tycke inte troligt att de ändringar jag föreslår skulle ta mig över Grift lvl 40? Eller kan det vara så att någon av ovanstående ändringar har större påverkan än jag inser? Hur stor skillnad gör det egentligen med 100-150 högre dps och 15-20% elemental dmg på en bra rollad Etrayu kontra den Unbound Bolt jag kör med nu?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Det skulle vara nice att få lite tips på hur jag kan få upp min dmg. Har äntligen fått en Unity med vettig roll och har en ny chest armor med nästan perfekt roll i min inventory som jag inte tagit på mig. Har följande tankar själv:

* Hellfire amulett med Custom Engineering passive
* Bättre rollade shoulders med CDR
* RoRG med CHD istället för CDR
* Etrayu med högre dps än min nuvarande Unbound Bolt. Borde gå att få lite mer dps än 2596.

Men trots ovanstående så ställer jag mig frågande till om det är något jag missar för i dagsläget klarar jag Grift lvl 33 men det känns i mitt tycke inte troligt att de ändringar jag föreslår skulle ta mig över Grift lvl 40? Eller kan det vara så att någon av ovanstående ändringar har större påverkan än jag inser? Hur stor skillnad gör det egentligen med 100-150 högre dps och 15-20% elemental dmg på en bra rollad Etrayu kontra den Unbound Bolt jag kör med nu?

Lite svårt att ge konkreta tips då jag inte kommer åt din profile.
Hellfire med bra rolls med någon av dem fem olika passiva(awareness, steady, ballistics, custom eller cull)
BiS shoulderrolls är ju dex/vit/cdr/sentrydmg
CHD är bäst på ringar kontra CDR.
Cold dmg är bra, inget snack om det. Jag har testat lite alla möjliga vapen och den jag upplever som bäst passar med min gear är Etrayu.

Du skrev tidigare här något om att du saknat Tasker Theo, är det så fortfarande? För där har du den absolut bästa upgraden. Spring speedrifts där man stänger direkt efter bossen å kör igen. Går jättefort att samla ihop en bra hög shards.

Sen att komma upp i 2.84 bp´n är en stor skillnad.
Skickar med länk till min DH, mitt rekord på solo är 39 grift. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shellti-2745/hero/49463739
Just nu laborerar jag med det klassiska 3:e gemmet. på högre grifts upplever jag inte bane så kraftfull(kan ta lång tid mellan elites och då gör den noll nytta mot vanliga mobs), jag är en allmän sopa på placera sentrys långt från mobs för jag vill "tugga" mig framåt så just nu kör jag med poison gem.(sentrys proccar den effekten).

Permalänk
Skrivet av Shellti:

Lite svårt att ge konkreta tips då jag inte kommer åt din profile.
Hellfire med bra rolls med någon av dem fem olika passiva(awareness, steady, ballistics, custom eller cull)
BiS shoulderrolls är ju dex/vit/cdr/sentrydmg
CHD är bäst på ringar kontra CDR.
Cold dmg är bra, inget snack om det. Jag har testat lite alla möjliga vapen och den jag upplever som bäst passar med min gear är Etrayu.

Du skrev tidigare här något om att du saknat Tasker Theo, är det så fortfarande? För där har du den absolut bästa upgraden. Spring speedrifts där man stänger direkt efter bossen å kör igen. Går jättefort att samla ihop en bra hög shards.

Sen att komma upp i 2.84 bp´n är en stor skillnad.
Skickar med länk till min DH, mitt rekord på solo är 39 grift. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shellti-2745/hero/49463739
Just nu laborerar jag med det klassiska 3:e gemmet. på högre grifts upplever jag inte bane så kraftfull(kan ta lång tid mellan elites och då gör den noll nytta mot vanliga mobs), jag är en allmän sopa på placera sentrys långt från mobs för jag vill "tugga" mig framåt så just nu kör jag med poison gem.(sentrys proccar den effekten).

Glömde länka, alltid är det något man glömmer
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Har T&T, men ingen vidare roll på dom så kanske ett par bättre hade varit en välkommen upgrade?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Glömde länka, alltid är det något man glömmer
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Har T&T, men ingen vidare roll på dom så kanske ett par bättre hade varit en välkommen upgrade?

Våra chars är ju rätt lika sånär som på bågen och taskers.
Rätt humor att du har 400 dex mer än mig trots att det endast skiljer 10 dex mellan våran gears dex

Känns som att du har rätt bra koll på gearvalen faktiskt.
Hellfire amu tror jag det är som bromsar mig på högre grifts för att just kunna köra 5 sentrys.
Dem delar du söker är ju rätt svåra men frågan är om jag inte hade valt att köra shards för bättre Taskers och sen försöka på en bra hellfire amu.
Nytt vapen känns som det är "lättare" att få via drop än Taskers.

Permalänk
Skrivet av Shellti:

Våra chars är ju rätt lika sånär som på bågen och taskers.
Rätt humor att du har 400 dex mer än mig trots att det endast skiljer 10 dex mellan våran gears dex

Känns som att du har rätt bra koll på gearvalen faktiskt.
Hellfire amu tror jag det är som bromsar mig på högre grifts för att just kunna köra 5 sentrys.
Dem delar du söker är ju rätt svåra men frågan är om jag inte hade valt att köra shards för bättre Taskers och sen försöka på en bra hellfire amu.
Nytt vapen känns som det är "lättare" att få via drop än Taskers.

Ja, rätt lika faktiskt. Märkligt ibland vad några små uppgraderingar kan göra. Rollade om gloves från CHD till CHC samt hade en Etrayu i inventoryn som jag rollade 10% dmg och applicerade en Ramalanis gift på. Fick även bytt ut min chest armor till en med mer dex. Har kvar att rolla om Sentry dmg från 11 till 15% på den så fort jag får mer gula items.

Fick även en RoRG med CHD igår, men bara 29% tyvärr :-/

Tack för tipsen iaf! Lägger mina shards på gloves nu och hoppas på bättre T&T. Får väl börja farma keys för Hellfire också. Känns som det inte finns mycket annat kvar att göra som gör någon rejäl skillnad iaf.
Så här blev den efter gårdagens ändringar: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ja, rätt lika faktiskt. Märkligt ibland vad några små uppgraderingar kan göra. Rollade om gloves från CHD till CHC samt hade en Etrayu i inventoryn som jag rollade 10% dmg och applicerade en Ramalanis gift på. Fick även bytt ut min chest armor till en med mer dex. Har kvar att rolla om Sentry dmg från 11 till 15% på den så fort jag får mer gula items.

Fick även en RoRG med CHD igår, men bara 29% tyvärr :-/

Tack för tipsen iaf! Lägger mina shards på gloves nu och hoppas på bättre T&T. Får väl börja farma keys för Hellfire också. Känns som det inte finns mycket annat kvar att göra som gör någon rejäl skillnad iaf.
Så här blev den efter gårdagens ändringar: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Hoppas du inte slösat alltför mycket på TnT då dessa blir värdelösa iom. 2.1.2

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av moire:

Hoppas du inte slösat alltför mycket på TnT då dessa blir värdelösa iom. 2.1.2

Jo, jag har slösat rätt mycket på det, men har lagt ner det nu. Lägger min energi på min Crusader och Barbar så länge. Vet inte om det är klart vilken build man bör köra på DH med patch 2.1.2 ännu?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

För min del blir det nog ingen DH i nästa säsong.
Ska nog göra som alla andra och lira en Barbar. Har inte kört mer än till lvl 60 med barbar tidigare.
Men då den saknar extraliv och jag enbart kör HC så är det lite läskigt...

Men ska bli skoj.

Ni får gärna komma med tips på min gubbe också. Jag har inte satt mig in så supermycket i gubben utan bara kört på. Går ju bra att köra T6 med M6 har nog spenderat 10k shards på bälten men aldrig fått ett witching Hour.. ALDRIG sen spelets början har jag fått ett sånt bälte...

Har en Etrayu på banken men har glömt bort den lite plus att det är nice med tre-set bonus på Natalya.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

För min del blir det nog ingen DH i nästa säsong.
Ska nog göra som alla andra och lira en Barbar. Har inte kört mer än till lvl 60 med barbar tidigare.
Men då den saknar extraliv och jag enbart kör HC så är det lite läskigt...

Men ska bli skoj.

Ni får gärna komma med tips på min gubbe också. Jag har inte satt mig in så supermycket i gubben utan bara kört på. Går ju bra att köra T6 med M6 har nog spenderat 10k shards på bälten men aldrig fått ett witching Hour.. ALDRIG sen spelets början har jag fått ett sånt bälte...

Har en Etrayu på banken men har glömt bort den lite plus att det är nice med tre-set bonus på Natalya.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422

Skulle ändra CA rune till maelstorm(rockets + ballistics) samt byta till etrayu och nå 2.84 BP
Fast allt det kommer ju ändras till nästa patch. TnT blir värdelösa och resource cost red blir bra igen, typ cindercoat, prides fall....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Skulle ändra CA rune till maelstorm(rockets + ballistics) samt byta till etrayu och nå 2.84 BP
Fast allt det kommer ju ändras till nästa patch. TnT blir värdelösa och resource cost red blir bra igen, typ cindercoat, prides fall....

Som det verkar så blir ju Kridershot BiS oxå. Har en hygglig i kistan, tyvärr rollad långt innan man visste vad ramaladni's gift var =P

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Som det verkar så blir ju Kridershot BiS oxå. Har en hygglig i kistan, tyvärr rollad långt innan man visste vad ramaladni's gift var =P

Har du rollat till en socket idag kan du ju rolla om det till något bättre (t ex 10% dmg) och lägga till Ramaladni's efteråt. Det har jag gjort på flera vapen när jag fått Ramaladni's i efterhand.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Som det verkar så blir ju Kridershot BiS oxå. Har en hygglig i kistan, tyvärr rollad långt innan man visste vad ramaladni's gift var =P

Jodå men det återstår att se, har en hygglig krider i stashen också(droppade för någon dag sen, bra timing inför patchen ). Fast just nu verkar det komma en ändring på PTR som gör M6 ganska värdelös, förhoppningsvis inser devs att den inte kommer funka....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag få lite fason på min DH

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Men jag undrar om increased Multishot damage påverkar mina sentries också?

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Maith-2379/hero/50826461

Här är min DH. (RoRGen jag lirar med ligger på min Monk atm) Tänkte droppa av den för lite tips och idéer på vad man vill ha för stats på lite olika items. Inga items är väl exceptionellt bra direkt men dom klarade iaf av grift 37. Tröttnade för ett par veckor sedan. Man vill väl egentligen ha Cluster arrow på head? Eller är det Elemental Arrow? Kommer inte ihåg, men skill dmg, dex, cc och socket. Sedan stats på ringar och necks är väl utifrån vad man saknar mest. Droppat en WH för mig, men värdelösa rolls. Behöver en vettig WH och en vettig Helltrapper för att nå BP7 för Lightning Arrow, men jag gav upp det då A5 bounties är så pisstråkiga

Hoppas det kan hjälpa till lite och ge lite inspiration iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Nu börjar jag få lite fason på min DH

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Men jag undrar om increased Multishot damage påverkar mina sentries också?

Ja, det påverkar dina sentries också.

Du borde göra lite sockets på dina ringar och ammy. Grymt stor skillnad. Om du ska köra på nats slayer, så kolla om du hittar en mössa från samma set. Dex, socket, crit chance och %skill är det optimala.

Permalänk
Medlem

Vad betyder M6?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blaze84:

Vad betyder M6?

Marauder 6-set bonus om jag inte missminner mig. Den som gör att Sentries skjuter hatred spenders.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya