Permalänk

Chassiråd

Tjenare igen kära clockers, det är så att jag funderar på att byta chassi till min PC, chassit ska gärna ligga på en resonlig peng kanske från 500-800 och vara ganska litet, det ska inte passa några jättekomponenter eller så, vill gärna att chassit ska kunna smidigt anvädas för lan och liknande så ett bärhandtag eller något annat smidigt välkomnas, övriga önskemål är att chassit ska vara lätt att öppna, som sagt inte ta så stor plats. Om det levereras med nätagg ska det minst vara på 500/750 watt, bor i sundsvalls trakten!

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Skrivet av CloakTurtle:

Tjenare igen kära clockers, det är så att jag funderar på att byta chassi till min PC, chassit ska gärna ligga på en resonlig peng kanske från 500-800 och vara ganska litet, det ska inte passa några jättekomponenter eller så, vill gärna att chassit ska kunna smidigt anvädas för lan och liknande så ett bärhandtag eller något annat smidigt välkomnas, övriga önskemål är att chassit ska vara lätt att öppna, som sagt inte ta så stor plats. Om det levereras med nätagg ska det minst vara på 500/750 watt, bor i sundsvalls trakten!

om du skriver vilket moderkort den ska passa för så blir det lättare. nätagg som följer med chassin är oftast billigt skräp undvik dessa.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

om du skriver vilket moderkort den ska passa för så blir det lättare. nätagg som följer med chassin är oftast billigt skräp undvik dessa.

Ah ok, har tyvärr ingen koll på vilket moderkortet är i den datorn men funderar på att byta, det är ett litet som borde passa i alla burkar.

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakTurtle:

Ah ok, har tyvärr ingen koll på vilket moderkortet är i den datorn men funderar på att byta, det är ett litet som borde passa i alla burkar.

Fast om det är ett custom moderkort från en färdigbyggd dator så kommer det ändå inte passa. Om du inte säger ett ord vad du har så kan ingen hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av CloakTurtle:

Ah ok, har tyvärr ingen koll på vilket moderkortet är i den datorn men funderar på att byta, det är ett litet som borde passa i alla burkar.

med teknik är inget diffust. "litet" säger inte mycket mer än att den är troligen mindre än "större"
modell-namnet står ju på moderkortet läs vad det står ?

ex: Asus h97m-e

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Båda är ju dock midtowers och lämpar sig sådär för lan. Har dock inga bättre förslag =P.

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

med teknik är inget diffust. "litet" säger inte mycket mer än att den är troligen mindre än "större"
modell-namnet står ju på moderkortet läs vad det står ?

ex: Asus h97m-e

Hittade nu, MSI H61M-P23!

Men funderar dock på att byta processorn, moderkorten och ram-minnet!
Men den är det jag har just nu!

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk

Tack för förslagen men som han säger så är det Mid-Towers och inte LAN-burkar

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Skrivet av CloakTurtle:

Tack för förslagen men som han säger så är det Mid-Towers och inte LAN-burkar

både Carbide 330R och R4 är för fullstora moderkort, du kan givetvis stoppa in vilket du vill men det är inga "små" chassin

ATX, mATX, mITX är dom vanligast storlekarna sen finns M/E-ATX som är större men klart mycket mer ovanligt som moderkort.

varför tar du inte ett sånt härom mu ditt moderkort är mATX.
om du sen skaffar nytt så ska det inte vara större än mATX, mITX.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644