Permalänk
Medlem

Asrock vs gigabyte moderkort z97.

Permalänk
Medlem

ATX får plats i det chassi du länkade. Ska inte spela någon större roll vilket av moderkorten du väljer, beror lite på vad du prioriterar! Läs igenom fliken "Tekniska specifikationer" på produkterna och jämför lite. Lycka till!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken CPU hade du tänkt ha på detta moderkort? Dessa kort är väl likvärdiga men kanske inte de bästa för mycket överklock, de är lite för klena i strömmatningen, men lättare överklock borde funka iaf.

Läser du på infon om chassit så står det mATX och ATX.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vilken CPU hade du tänkt ha på detta moderkort? Dessa kort är väl likvärdiga men kanske inte de bästa för mycket överklock, de är lite för klena i strömmatningen, men lättare överklock borde funka iaf.

Läser du på infon om chassit så står det mATX och ATX.

i7 4790k. tänkte inte sitta och överklocka när den redan ligger på 4,4 ghz.. känns som att de är onödigt bara. Sedan varför ska man köpa ett z97? för jämfört med dessa moderkort mot dom som ligger på 600kr är väl ingen skillnad??

Permalänk

Hur ser hela paketet ut?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wizook:

i7 4790k. tänkte inte sitta och överklocka när den redan ligger på 4,4 ghz.. känns som att de är onödigt bara. Sedan varför ska man köpa ett z97? för jämfört med dessa moderkort mot dom som ligger på 600kr är väl ingen skillnad??

Det är en fördel med Z97 och det är att de är kan överklockas med. Det finns/har funnits andra chipset som klarar detta från ASUS vad jag hört men vet inte om detta fortfarande sanktioneras av INTEL, så ska du lätt kunna överklocka är detta chipset det bättre av de som finns.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)