Ska man byta hårddisk eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Ska man byta hårddisk eller inte?

Tjeena. tänkte köpa mig en ny dator med då jag inte har pengar till både en hårddisk och en SSD så tänkte jag köra på min gammla hårddisk som är några år gammal. Kommer det försämra datorns prestation om jag har kvar den gamla hårddisken och köper en SSD och sätter in istället?

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. MSI GTX970. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. BeQuiet Pure Rock. Benq XL2411.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2014

Om du har OS på din hdd kommer det bli segt. Ett tips är att använda OS och de mest krävande programmen på ssden då den är myyyyyycket snabbare än en hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Shademaid:

Om du har OS på din hdd kommer det bli segt. Ett tips är att använda OS och de mest krävande programmen på ssden då den är myyyyyycket snabbare än en hdd

jaa det va det jag tänkte! Så alltså spelar det egentligen ingenroll om jag har en gammal hdd?

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. MSI GTX970. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. BeQuiet Pure Rock. Benq XL2411.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Chillkungen:

jaa det va det jag tänkte! Så alltså spelar det egentligen ingenroll om jag har en gammal hdd?

Disken påverkar bara de saker du installerar/lagrar på den, inget annat.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.