Problemfri bärbar med bra upplösning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vetlanda
Registrerad
Dec 2008

Problemfri bärbar med bra upplösning

Tjipp

I somras köpte jag en Dell XPS 15 som skulle vara bland det bästa som går att hitta när det gäller bärbar PC...

Sabla skräp. Nätverkskortet är under all kritik. Har testat varje guide som finns för att lösa att den tappar wifi. Köpte dessutom ett externt USB wifi samt en ny router men det är samma fel.

Nu börjar jag ge upp och funderar på att byta ut datorn.

Söker därför tips på bärbar PROBLEMFRI dator.

Använder datorn mest för surf + kollar tex viaplay. Barnen lirar mindre spel (browser) samt att jag programmerar en del.

Ska jag bita i det sura och skaffa en mac igen, eller fungerar tex en yoga 2 bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008

Yoga 2 är en ok laptop för pengarna, men skulle hellre titta på nån Dyrare Asus Zenbook eller MacBook Pro retina om du är van vid Mac.

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).