Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Kvalitetsdatorer.se, legit?

Hallå!
Ska köpa en laptopdator. Har tittat runt på blocket och har sett att dyra datorer säljs billigt på kvalitetsdatorer.se. Undrar om ngn har handlat där och kan bekräfta att butiken är legit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Ja, det är schysst.
Det är ju begagnade datorer, från konkurslager osv..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Företaget heter fortfarande Nadex AB. Står på deras hemsida, titta under Kontakta oss.

Det var två dåliga exempel på två dåliga trådar (eller bra beroende på hur man ser det) där båda TS borde skämmas för sin okunskap (och andra som postar i trådarna som är ute och cyklar).

Företaget är legit och schysst, vet man vad man är ute efter och vad man köper så är det inga problem.

Nej, jag har inget med företaget att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Ok, men är det beggade eller nya datorer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Nezz:

Ok, men är det beggade eller nya datorer?

Det står på deras hemsida och i inlägg #2 i denna tråd.
http://www.kvalitetsdatorer.se/se/page/Datorernas-egenskaper....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Agile:

Företaget heter fortfarande Nadex AB. Står på deras hemsida, titta under Kontakta oss.

Det var två dåliga exempel på två dåliga trådar (eller bra beroende på hur man ser det) där båda TS borde skämmas för sin okunskap (och andra som postar i trådarna som är ute och cyklar).

Företaget är legit och schysst, vet man vad man är ute efter och vad man köper så är det inga problem.

Nej, jag har inget med företaget att göra.

Japp, men har för mig att man gick på nadex fullt ut tidigare, därav lättare att hitta info om man googlar nadex.

Och ja, gav ingen värdering i mina länkar och dess innehåll utan var mer för ts att läsa och bedöma själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nezz:

Hallå!
Ska köpa en laptopdator. Har tittat runt på blocket och har sett att dyra datorer säljs billigt på kvalitetsdatorer.se. Undrar om ngn har handlat där och kan bekräfta att butiken är legit?

vad har du för budget ?
om det är drygt 4k så är det nog vettigare och kika på andra ställen.
http://www.greentech.se/sv/kraft-intel-i3i5i7/lenovo-thinkpad... t ex

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330