Feta fps drops i den vandrande skuggan i paoquan hollows

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Feta fps drops i den vandrande skuggan i paoquan hollows

Hej ! När jag ställer mig i "den vandrande skuggan" i Paoquan hollows så droppar fpsen ner till 24 på mitt system med 980sli det kan väl ändå inte vara normalt ?
Powertargeten gick även upp t på ena kortet till 101% i afterburner fast det är satt till 100% har en 5930k cpu @ 4,2 Ghz upplösningen körs i 2560x1440p kännt problem eller något annat strul?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyinflyttad Sunnebo
Registrerad
Dec 2011

Vad jag vet om är inte SLI det bästa på WoW (Dåligt optimerat för nyare datorer.)
Fungerar korten bra i andra spel?

Dator: Någon random Dell Dator för tillfället
Konsol: PS4 Pro
Mobiltelefon: Samsung S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Vad jag vet om är inte SLI det bästa på WoW (Dåligt optimerat för nyare datorer.)
Fungerar korten bra i andra spel?

Ja absolut , inga problem i andra titlar
Mvh
Lars J Mandel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Avaktivera SLI, jag får bättre FPS med en kärna aktiverad på mina 690 än 2/3/4.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej ! När jag ställer mig i "den vandrande skuggan" i Paoquan hollows så droppar fpsen ner till 24 på mitt system med 980sli det kan väl ändå inte vara normalt ?
Powertargeten gick även upp t på ena kortet till 101% i afterburner fast det är satt till 100% har en 5930k cpu @ 4,2 Ghz upplösningen körs i 2560x1440p kännt problem eller något annat strul?

Stäng av SLI när du kör wow. Det ger ingen som helst FPS boost (kan snarare dra ner FPSen). Sen är det också helt normalt att få låg FPS även med bra hårdvara då wow är extremt dåligt optimerat

Corsair 350D │ 4790k 4,7ghz │ H100i med 2 SP120 quiet mode │ Asus Maximus VII Gene m-atx│ EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 │ Vengeance pro 16 GB 1600Mhz │ EVGA supernova G2 750w │ 840 evo 120gb & crucial mx100 256gb │ Barracuda 2tb │ BenQ xl2411z 144hz & AOC q2963pm 21:9 29" 2560x1080 │ Deathadder chroma & Qpad mk85 MX red & hyperX Cloud │

Galaxy s8+ | | Macbook pro 13'|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av HallonsyltarN:

Stäng av SLI när du kör wow. Det ger ingen som helst FPS boost (kan snarare dra ner FPSen). Sen är det också helt normalt att få låg FPS även med bra hårdvara då wow är extremt dåligt optimerat

Kommer det bli bättre med expansionen? Har jävligt svårt att bestämma mig om jag ska börja med wow igen eller inte. Inte för att det är något direkt avgörande men det blir ju mer tyngd på den ena eller andra vågskålen.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Storage Jar:

Kommer det bli bättre med expansionen? Har jävligt svårt att bestämma mig om jag ska börja med wow igen eller inte. Inte för att det är något direkt avgörande men det blir ju mer tyngd på den ena eller andra vågskålen.

Nya grafiken är redan i spelet.
Allt som kommer i WoD är nya zoner och levels.

Nu är spelet helt trasigt, fast är ju sånt man förväntar sig när Blizzard släpper en update.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av BergHa:

Nya grafiken är redan i spelet.
Allt som kommer i WoD är nya zoner och levels.

Nu är spelet helt trasigt, fast är ju sånt man förväntar sig när Blizzard släpper en update.

Då blev det ett minus alltså. Tackar för svar.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag har redan testat det där med/utan SLI vid skuggmolnet och det gör ingen skillnad. Vet inte varför den vandrande skuggan finns där om jag skall vara helt ärlig men det är ett moln av partiklar och gissningsvis hanterar inte WoW partiklar så bra (alla andra dimmor jag sett är inte partikelbaserade utan gissningsvis texturer eller sprites) vilket gör att det blir supertufft för grafikkortet att hantera det. Partiklar i allmänhet är väl lite tufft för grafikkort, se bara BF4 om man kastar rökgranat plus flare så kan FPSen dyka.

Sen om spelet stödjer SLI eller inte går isär. nVidia säger att WoW stödjer SLI medan Blizzard säger att SLI inte stöds officiellt men borde funka. Jag håller med alla som skriver att SLI inte boostar FPSen nämnvärt, faktum är att den ibland blir sämre av SLI. Jag har själv kört single GPU ett tag nu men bytte till SLI igår bara för att testa lite mer.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Situationen för snabba datorer har blivit betydligt bättre med 6.0 patchen.
Mycket av jobbet har flyttats över på GPU så CPU'n hinner med bättre.
Så även i tuffa raider så orkar en bra dator cappa 60 fps numera medans i <5.x så dippade även den snabbaste datorn till <30 fps i vissa fall.
Däremot så kan många gamla addons ställa till det rejält med FPS'en.
Lösningen är att radera allt och börja om från början

Kan nämna att jag har noll FPS drops i Paoquan Hollow, allt på max såklart utom "ground clutter" som jag ökat på till långt över vad "ultra ger".
Med ett 780TI.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Mocka:

Jag har redan testat det där med/utan SLI vid skuggmolnet och det gör ingen skillnad. Vet inte varför den vandrande skuggan finns där om jag skall vara helt ärlig men det är ett moln av partiklar och gissningsvis hanterar inte WoW partiklar så bra (alla andra dimmor jag sett är inte partikelbaserade utan gissningsvis texturer eller sprites) vilket gör att det blir supertufft för grafikkortet att hantera det. Partiklar i allmänhet är väl lite tufft för grafikkort, se bara BF4 om man kastar rökgranat plus flare så kan FPSen dyka.

Sen om spelet stödjer SLI eller inte går isär. nVidia säger att WoW stödjer SLI medan Blizzard säger att SLI inte stöds officiellt men borde funka. Jag håller med alla som skriver att SLI inte boostar FPSen nämnvärt, faktum är att den ibland blir sämre av SLI. Jag har själv kört single GPU ett tag nu men bytte till SLI igår bara för att testa lite mer.

Kanon ! Tack för att du kollade upp det där med molnet , då är det ingen mening med att stänga utav sli heller utan köra på som vanligt . Lite trist bara att dom inte fixat flickeringen på sky/water texturerna men det kommer nog .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Storage Jar:

Då blev det ett minus alltså. Tackar för svar.

Spelet flyter på kanon annars , det var bara det där molnet jag undrade över . Kul att spela lite wow igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Lars Mandel99:

Kanon ! Tack för att du kollade upp det där med molnet , då är det ingen mening med att stänga utav sli heller utan köra på som vanligt . Lite trist bara att dom inte fixat flickeringen på sky/water texturerna men det kommer nog .

Det var vid ett tillfälle som jag tyckte att SLI gav sämre FPS (Jade Forest) men när jag körde i förrgår märkte jag inte av något speciellt. Körde iofs bara någon kvart, HH runs

Flickering sky/water? Det har jag nog aldrig varit med om. Säker på att du uppdaterat drivisarna och kör SLI - Nvidia Rekommenderar? Idag kom en ny uppdatering, testa köra "Ren installation" för att vara på den säkra sidan (alla profiler/inställningar försvinner).

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Anderstorp
Registrerad
Aug 2014

Sitter själv på ett 980 kort och ligger på 100ish fps när jag står i storstäder och där är mycket folk ^^
Spelar rome total war 2 på ultra med samma fps. lol xd

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance