AMD prissänker A-serien processorer

Permalänk
Melding Plague

AMD prissänker A-serien processorer

Lagom till julhandeln sänker AMD priserna på större delen processorer i A-serien. Störst skillnad märks för toppmodellen A10-7850K, som kliver ned med 30 dollar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra priser..Så att man får lust att bygga en ny HTPC

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Hoppas inte AMD får alldeles för låga marginaler nu bara. Annars kul och ganska nödvändigt med prissänkningar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

7850k är riktigt jävla grym som HTPC/Spelkonsols APU. Lirar fifa 15 i 1080p max inställningar och det flyter & ser bättre ut än ps4 varianten.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

7850k med snabba minnen blir en prima speldator :), väldigt intressant vid dessa priser.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

De får sänka priset på R7 240 rejält och även en del på r7 250. Dual graphics funkar väldigt bra och de borde satsa mer på det konceptet. AMD har en massa fördelar men de lyckas alltid förstöra dessa via prissättning osv.

A10 7850K är trevlig. Men för att den ska bli det måste måste man stänga av turbon och istället trycka upp den över 4Ghz manuellt med CNQ på som blir det inga nackdelar annat än att man måste köpa 3e parts kylare.
Detta alltså om man har högre krav på prestanda. För htpc/lättare gaming behövs inte detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul med lägre priser, men det känns som AMD kör en döende bil, hatar att se det också :/

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

A6-7400K måste bli billigare. Allt över 500 spänn är ett skämt.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Prisvärda för rätt sorts dator.
Hoppas fortf att nästa gen APUer matchar mellanklass grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Jag läste först:
"Störst skillnad märks för toppmodellen A10-7850K, som kliver ned till 30 dollar."

Permalänk
Medlem

AMD har sjukt bra teknologier de måste bara skala upp prestandan och få bort onödiga hinder. Carrizo gpu prestanda borda kunna matcha ett r7 260. Lyckas de också få dual gfx att funka med Carrizo och nästa gen r7 260 så är de i hamn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker lite synd om AMD. Men Intel är dock fortfarande mer intressant när det gäller prestanda per krona, framförallt för spel (Kolla single thread prestandan).
Skulle gärna ha sett A6-7400K gå ner till 350kr. Då hade den blivit mycket mer intressant. Men då hade dom nog säkert gått med förlust. Och som det är nu så är Pentium G3258 utan tvekan mer prisvärd. Detta gäller dock bara om man kör ett dedikerat grafikkort.
Har man inte plats för grafikkort. Go AMD.
Har man något gammalt grafikkort liggandes som man får plats med. GO Intel.

Permalänk
Avstängd

Finns det íngen K version på A8-7600?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Kul med lägre priser, men det känns som AMD kör en döende bil, hatar att se det också :/

Nu måste vi bli positiva, AMD ruvar på något som tydligen skall kunna ge Intel en glödbit i röven 2016. Än är det inte slut för dom.
Däremot borde någon annan också hoppa in och kriga, som t.ex Samsung.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bra med prissänkningar för konsumenten, kanske är strategin från den nya VD:n som börjar ta form nu, får hoppas det blir bra i framtiden för dom. Senaste processorn jag köpte från dom var en två kärning s939, skulle behöva en win eller två på desktop framöver

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

I en tid då de senaste i5K processorna ligger på 1850:- o då de e såpass mycket starkare än AMDs så undrar jag hur mycket de överhuvudtaget kommer sälja :/
De som vill ha de bästa för pengarna kommer ju välja en i5K från den senaste generationen. Väljer man en 7850K så kommer man behöva uppgradera tidigare.

Men finns nog en del medelsvenssons som går in på Elgiganten o ska "ha en data" o får en AMD 7xxx möjligtvis.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu måste vi bli positiva, AMD ruvar på något som tydligen skall kunna ge Intel en glödbit i röven 2016. Än är det inte slut för dom.
Däremot borde någon annan också hoppa in och kriga, som t.ex Samsung.

Jo, om AMD kommer med comeback så kanske jag till och med Byter till Zen (heter det de? kommer inte ihåg) för jag är lite AMD fanboy i hjärtat c: Vet inte varför men jag gillar AMD på hög nivå.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jo, om AMD kommer med comeback så kanske jag till och med Byter till Zen (heter det de? kommer inte ihåg) för jag är lite AMD fanboy i hjärtat c: Vet inte varför men jag gillar AMD på hög nivå.

Ja precis, det är Zen som skall bli deras comeback. Personligen är jag helt på Intel idag, men förra riggen var AMD.
Deras Phenom II 1100T BE närmare bestämt. Jag hoppade över till Intel av ett färskt gäng med anledningar.
Men jag hoppas att AMD kan slå ner en blixt med Zen, för det påverkar utvecklingen och priserna i allra högsta grad.
Intel softar ju bara nu och tar det lungt, då dom anser AMD som ett skämt, speciellt inom prestanda-området.
Så därför behövs det verkligen en propp från AMD nu, som kan slå lite griller i skallen på Intel, och få dom att höja på trycket.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ja precis, det är Zen som skall bli deras comeback. Personligen är jag helt på Intel idag, men förra riggen var AMD.
Deras Phenom II 1100T BE närmare bestämt. Jag hoppade över till Intel av ett färskt gäng med anledningar.
Men jag hoppas att AMD kan slå ner en blixt med Zen, för det påverkar utvecklingen och priserna i allra högsta grad.
Intel softar ju bara nu och tar det lungt, då dom anser AMD som ett skämt, speciellt inom prestanda-området.
Så därför behövs det verkligen en propp från AMD nu, som kan slå lite griller i skallen på Intel, och få dom att höja på trycket.
/Lifooz

Håller med, fast jag har ingen erfarenhet med AMD, så jag kan inte säga så mycket på den fronten (är på min första egen byggda nu), jag hoppas det är i iallafall blir samma prestanda class som en i7 på 1151 2016, för jag tror inte AMD kommer vara i samma klass som en 2011-3 processor :/ jag ville faktiskt ha ett helt AMD system innan jag bestämde mig för de andra av någon anledning, så jag hoppas det ett mindre mellanrum mellan företagen så jag kan köpa AMD

Visa signatur

En dator