Vibrationsdämpning Skruvar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Jul 2007

Vibrationsdämpning Skruvar

Någon som vet va man ska köpa för att vibrationsdämpa HDDs med skruvarna?

Menar alltså det där gummi grejset vissa Chassin har inbyggt på skruvarna eller platserna så det inte ska vibrera.

Tänkte köpa så det minskar vibrationerna då i chassit ja tänkt köpa till är det metal mot metal, vilket inte är sådär jätte bra.

Letade på Ebay, men vet inte direkt va det heter, så tänkte fråga här. För det ja söker bör inte vara dyrt då det inte är något speciellt.

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Hjälper bara om skruvarna INTE ligger an mot metallen i chassit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

http://www.ebay.co.uk/itm/Lian-Li-Anti-Vibration-HDD-Mounting...

Är det dessa du menar? Gummibussningar sätts fast på skruvarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av jookeer:

Hjälper bara om skruvarna INTE ligger an mot metallen i chassit

Jag tänker att lite borde det hjälpa trots allt?
Godset i hddn kommer inte kunna överföra samtliga vibrationer. Dessutom kommer vibrationerna i hdd godset hämmas av gummibussningarna?
Jag har märkt skillnad vid liknande annordning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Jepp, så kan de va. Dock e de bästa nollkontakt me chassit typ gummisnören eller g:la nylonstrumpor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Jul 2007

Jo Gummibussningar är väl det ja menar, dock mer universala behöver inte vara Lian Li. För antar att det är samma skruvar överallt? (kan inte namnen på skruvarna)

Gummigrejs tror ja jag sätt, dock inte tänkt på det, men ja vill ha möjlighet att flytta datorn om man säger så. Antar att det inte går då?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ni frågar om snarlika saker.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.