Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

En spelbar laptop.

Tjohej!
Har suttit i någon timme o googlat runt lite på laptops. Men kommer ingen vart känner jag vet inte riktigt vad jag ska kolla på när det kommer till laptop.
Tänker använda datorn till att lira lite spel på steam ev BF4. Jag har inget krav på att den ska klara högre än hig på grafiken. En del film kommer naturligtvis att kollas på.
Har en budget på 5500 men kan tänka mig att gå max till 6000:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Sep 2012

Jag tror personligen inte att du kan få en dator som klarar BF4 på runt High grafik. En stationär för samma pris har nästan t.o.m svårt att klara det för det priset.

CASE: Phantek Enthoo Luxe | MOBO: MSI Krait Z170 | CPU: Intel i7 6700k | RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR4 | COOLING: H110i GT | PSU: EVGA Supernova G2 850W | GPU: GTX 780Ti 2x REF |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Om du kan tänka dig att köpa begagnat så kan du nog hitta något.

Dator: FD Meshify C | Corsair RM750x | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K @4,4GHz | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengeance LPX 2x8 GB @3200MHz | 2 x Samsung 850 Evo 500GB + 1 x Sandisk Plus 960GB | Gigabyte GTX 980Ti Extreme Gaming
Dator 2: EVGA G2 Supernova 650W | Asus Z87-A | 4770K@4,3GHz | CM Hyper 212 Plus | Corsair Vengeance LP 2x8 GB DDR3 | WD Green 240GB SSD | 2TB HDD | Zotac GTX 1080 Amp! Extreme
Dator 3: Corsair RM750i | MSI Z97 Krait SLI | 4790K | Be Quiet Pure Rock | 2x8 GB DDR3 | Cruical MX300 525GB | Asus GTX 980Ti STRIX
Wii U

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe..., dock i testet på sidan så har dom inte full hd på high inställningen, men den borde nog klara high på full hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2011

Begagnat är nog din enda möjlighet men även där blir det nog svårt att hitta en laptop som kan köra grafiken på high för 6000kr.
Inte minst BF4.
Tror du måste gå upp några tusen om du vill ha en vettig laptop att spela på.

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Du får kolla efter en begagnad stationär om du skall kunna hitta något spelbart för dom pengarna tyvärr.
Men annars är det väl typ denna som du skulle kunna skaffa.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Så hur mkt ska man då ge för en "okej" laptop som man kan spela på.
Känner att jag inte vill ge ut 10 000 på en laptop. Men det är det man måste göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västerås
Registrerad
Dec 2009

Från 12000 och uppåt så börjar du kunna spela moderna spel på high/ultra. För 6000 kan du spela på low/medium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Hmm okej, ja vad ska man kolla på då när man ska kolla på laptops?
Får nog nöja mig med att spela på low/medium.
Någon som vill länka några kan nog sträcka mig till 7k.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Bimboankan:

Hmm okej, ja vad ska man kolla på då när man ska kolla på laptops?
Får nog nöja mig med att spela på low/medium.
Någon som vill länka några kan nog sträcka mig till 7k.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du ha en spelbar laptop bör du satsa på en laptop med ett GTX grafikkort.

Laptops med GTX kort sorterat efter pris: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s191101275&o=produkt_pr...

Billigaste vettiga förslaget är Acer Aspire V5-573PG-54218G50aii för 6990 kr. Nackdelar med den är den långsamma hårddisken, den klena processorn och att det är en Acer...
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-aspire-v5-573pg-54218g...
http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-V5-573G-54218G1Taii-...

Ska du köpa något begagnat bör du som sagt satsa på något med ett GTX kort, i5 eller i7 processor (helst inte en "U" ultra-low-voltage processor), minst 8gb ram och bra kylning.