Tre mobiloperatör - Urdålig service

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Tre mobiloperatör - Urdålig service

Ärendet löst, var vänligen att ta bort tråden.

Macbook Pro Retina 15 - late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

En service får inte ta för lång tid. Det skall ske inom rimlig tid. Du bör vara berättigad till en utbytesenhet eller kreditering av köpet.
Ta upp detta med återförsäljaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Du behöver ju inte ha med en butik att göra alls om dom är handikappade, jag har alltid ordnat service via telefon och då skickat direkt till angiven serviceverkstad, och du måste ha skickat in 3 gånger för samma fel innan du kan få en ny.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Jasså, får ta och höra vad de säger. Får bli att jag ringer service på en gång vid framtida ärenden. Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

kan alltid vända dig hit
https://www.tre.se/privat/Om-3/Kontakt/Kundombudsmannen/
Tres kundombudsman, om inte det löser sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Enligt ARN (Allmänna reklamations nämnden) så är skälig tid för reparation ca 3 veckor.
Så om det tar mer än 4 veckor denna gång så kräver du omleverans (ny telefon) heller hävning (pengar tillbaka).
Vill dom ej godta detta så säger du att då blir det en ARN anmälan som du KOMMER att vinna.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av thexps:

En service får inte ta för lång tid. Det skall ske inom rimlig tid. Du bör vara berättigad till en utbytesenhet eller kreditering av köpet.
Ta upp detta med återförsäljaren.

Skrivet av grizzly666:

Enligt ARN (Allmänna reklamations nämnden) så är skälig tid för reparation ca 3 veckor.
Så om det tar mer än 4 veckor denna gång så kräver du omleverans (ny telefon) heller hävning (pengar tillbaka).
Vill dom ej godta detta så säger du att då blir det en ARN anmälan som du KOMMER att vinna.

Detta är dock inte någon ordinär reklamation utan ett försäkringsärende. KKöpLs skrivning om skälig reparationstid är inte applicerbar. Naturligtvis är sju veckor inte något man skall acceptera, men att hänvisa till KKöpL har man inte mycket för och den långa reparationstiden är ingen grund för varken omleverans eller att häva köpet.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Ärendet löst, fick en ny mobil.