Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord för PFS (mekaniskt)

Hej!
Jag har nu varit på jakt efter ett nytt tangentbord efter en lång tid men har velat och funderat för mycket. Jag har funderat på ett Razer.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Men vet inte om detta är det korrekta valet. Kollade runt lite och märkte att de finns ett annat Razer bord som Chroma men kan inte hitta några skillnader mer än möjligheter med flerval färger. Sen så har jag en mus ifrån Razer vilket gör det passande att jag har en tangentbord i det märket med för synsnes sam samma programmerings program för dem. MEN finns det bättre/"goare" tangentbord och isf vilka?. En hake är att det ska vara mekaniskt och finnas i Jönköping så man kan känna på det. Är inte så sugen på att beställa ett bord som är obekvämt ut. Någon som har några förslag?
MVH B0llA

Permalänk
Medlem

Razer använder modifierade Kailh switchar (Kinakopia på Cherry switchar).
Personligen skulle jag inte välja ett Razer, när jag kan få andra tangentbord i bra kvalitet till ett bättre pris tex. CM Rapid eller XT beroende på hur stort man vill ha.
I prisklassen som det Razer ligger på finns också Filco eller Ducky att välja på och då skulle jag alla dagar i veckan välja något av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antman88:

Razer använder modifierade Kailh switchar (Kinakopia på Cherry switchar).
Personligen skulle jag inte välja ett Razer, när jag kan få andra tangentbord i bra kvalitet till ett bättre pris tex. CM Rapid eller XT beroende på hur stort man vill ha.
I prisklassen som det Razer ligger på finns också Filco eller Ducky att välja på och då skulle jag alla dagar i veckan välja något av dessa.

Finns några av dessa bord i någon närliggande butik?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt mig är Corsair K70 ett av de absolut bästa tangentborden på marknaden. Gediget, stadigt, bra funktionalitet, bra handlovsstöd och snyggt som fasen. Sitter med ett just nu med bruna brytare. Har haft det i något halvår och har aldrig vart mer nöjd med ett tangentbord! Ta och kolla lite på det!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Finns några av dessa bord i någon närliggande butik?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur det är med Ducky men Filco finns inte, det får man beställa ifrån www.keyboardco.com.
Egentligen räcker det att du känner på lite olika switchar för att testa skillnaden och se vilken du tycker om mest. Vet tyvärr inte vilken butik hos dig som har framme så man får känna på lite olika, själv var jag på Inet.
Jag har ett CM Storm XT med blå brytare och ett Filco med bruna och är nöjd med båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Enligt mig är Corsair K70 ett av de absolut bästa tangentborden på marknaden. Gediget, stadigt, bra funktionalitet, bra handlovsstöd och snyggt som fasen. Sitter med ett just nu med bruna brytare. Har haft det i något halvår och har aldrig vart mer nöjd med ett tangentbord! Ta och kolla lite på det!

Har också ett K70 och gillar det inte alls. Redan från första dagen fick jag en känsla av att det här tangetbordet inte var något för mig. Svårt att sätta fingret på vad. Layouten kanske bland annat.
Det blev inte bättre när jag spillde ut ett glas rödvin över det i somras, nu får jag stötar av det så fort jag kommer åt något utöver tangenterna.

Är på jakt efter nytt tangentbord och tänker inte köpa ett till K70.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |