Microsoft avtäcker logotypdesign för framtida Lumia-telefoner

Permalänk
Skrivet av mfm:

GSMArena håller inte med dig om fingeravtrycksläsaren: "[Ascend Mate 7] Has the most user-friendly fingerprint sensor implementation to date
" http://www.gsmarena.com/huawei_ascend_mate7-review-1150p10.ph...

Nästan alla mobiler har FM-radio, du tror att de finns med men ingen använder dom? Klart det är ett argument för Android, om du vill ha FM-radio så kan du köpa en Android-mobiler, du kan inte köpa en iPhone.

Man ersätter knappast dubbla SIM-kort med att vidaresända alla jobbsamtal till sitt privata nummer... sen finns det betydligt fler användningsområden än jobbtelefon, det var bara ett exempel. Igen kan man välja Android om man vill ha dubbla SIM-kort, du kan inte välja en iPhone.

”Has the most user-friendly fingerprint sensor implementation to date”

Ja, de skriver det utan att motivera varför de tycker så. Svårt att argumentera emot då.

Ja, jag tror inte det är så många som använder FM-radio. Nästan alla har det sa du? Inte Nexus 5. Inte Samsung Galaxy S5. Inte Nexus 6 heller verkar det.

Är själv intresserad av Android-lurar som kör ”ren” Android. Då blir det inte lika många att välja mellan.

Visst, säkert bra med dubbla SIM-kort ibland. Men många företag hade nog vunnit på att göra som jag föreslog.

Men som sagt, jämföra Apple (en tillverkare) med alla tillverkare av Android-mobiler. Är det då så konstigt att om man med ”cherry picking” från olika tillverkare hittar saker som är bättre i ett visst sammanhang?

Visst är hårdvaruutbudet är större om man väljer att köra Android. Det betyder inte att iOS är ”eländigt” eller sämre i alla lägen.

Jag vill köra detta: http://audulus.com/
Inte alls nischat.

Sen är det väl ganska imponerande att Iphone 6 är kvickast i detta test trots att den bara har 1 GB RAM?
https://www.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Äh, gonatt. Gillar som sagt både Android och iOS.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

”Has the most user-friendly fingerprint sensor implementation to date”

Ja, de skriver det utan att motivera varför de tycker så. Svårt att argumentera emot då.

Ja, jag tror inte det är så många som använder FM-radio. Nästan alla har det sa du? Inte Nexus 5. Inte Samsung Galaxy S5. Inte Nexus 6 heller verkar det.

Är själv intresserad av Android-lurar som kör ”ren” Android. Då blir det inte lika många att välja mellan.

Visst, säkert bra med dubbla SIM-kort ibland. Men många företag hade nog vunnit på att göra som jag föreslog.

Men som sagt, jämföra Apple (en tillverkare) med alla tillverkare av Android-mobiler. Är det då så konstigt att om man med ”cherry picking” från olika tillverkare hittar saker som är bättre i ett visst sammanhang?

Visst är hårdvaruutbudet är större om man väljer att köra Android. Det betyder inte att iOS är ”eländigt” eller sämre i alla lägen.

Jag vill köra detta: http://audulus.com/
Inte alls nischat.

Sen är det väl ganska imponerande att Iphone 6 är kvickast i detta test trots att den bara har 1 GB RAM?
https://www.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Äh, gonatt. Gillar som sagt både Android och iOS.

Att det "räcker" med 1GB är ju för att multitaskingen är så dålig. Jag vet många iPad-ägare som klagar på att appar stängs ner och måste startas om hela tiden för att minnet tar slut.

Majoriteten av världens befolkning har inte Nexus 5 eller Galaxy S5. Majoriteten av världen lyssnar inte heller på spotify.

Sen har du fel angående cherry-picking, allt jag listat finns på flertalet telefoner från flertalet tillverkare (men inte från Apple).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Att det "räcker" med 1GB är ju för att multitaskingen är så dålig. Jag vet många iPad-ägare som klagar på att appar stängs ner och måste startas om hela tiden för att minnet tar slut.

Majoriteten av världens befolkning har inte Nexus 5 eller Galaxy S5. Majoriteten av världen lyssnar inte heller på spotify.

Sen har du fel angående cherry-picking, allt jag listat finns på flertalet telefoner från flertalet tillverkare (men inte från Apple).

Appar och flikar måste laddas om rätt ofta på min Nexus 7 (2013) också och den har ju 2 GB RAM. En app ska inte behöva krascha för att det fattas RAM-minne. Då ska viruellt minne ta över. Tror de appar som stängs ner snarare gör det p.g.a. någon bugg. Appar stängs förresten på min Nexus ibland också. Men vad värre är att batteriet dras ur snabbt med procesen "tablet idle" – inget jag känner igen på den iPad 2 jag har. Sen har jag en kompis som på sin Nexus 5 får upp helskärmsreklam oberoende vilken app han har uppe. Inget man heller ser på iOS.

Låt mig göra som du – med en iPhone kan du kommunicera med alla, både iMessage och FaceTime och mot Android via exempelvis Hangouts. Shit vad mycket bättre iOS är!

Om man vill ha FM-radio så får man väl köpa en telefon med det. Apple (och många som gör Android-telefoner också uppenbarligen) tycker inte det behövs.

Finns för och nackdelar med båda OS:en. Men jag är ju inne på "allt-är-svart-eller-vitt"-SweC, så det är väl lika bra att vi slutar samtalet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd

Stilrent och snyggt.

Visa signatur