Saker man aldrig kommer få ?

Permalänk
Medlem

Saker man aldrig kommer få ?

Är det nån här som jagar vissa items som aldrig droppat för en ? jagar en furnace eller maximus till min barb så man kan testa men tro fan man aldrig får en sån trots att varje gång ett 2h svärd eller mace droppar så är det självklart inte nåt av dom jag söker.. det är väldigt drygt tycker jag hade AH funnits hade jag kunnat köpa en halvdålig och re-rolla den själv eller nåt, har ju liksom över 500m guld till vilken nytta nu ? har maxat alla mina saker nästan more or less och eftersom jag har shoulders som gör att jag aldrig behöver reparera och en legendary potion så öker ju bara mitt guld med tiden och det känns ju rätt märkligt varför guld nu finns då, jag är väl knappast den enda som har överflöd med guld till ingen nytta...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja.. men sen plötsligt händer det och man får den där biten man vill ha. Rerullar lite stats och så är man nere på en miljon guld igen..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Är det nån här som jagar vissa items som aldrig droppat för en ? jagar en furnace eller maximus till min barb så man kan testa men tro fan man aldrig får en sån trots att varje gång ett 2h svärd eller mace droppar så är det självklart inte nåt av dom jag söker.. det är väldigt drygt tycker jag hade AH funnits hade jag kunnat köpa en halvdålig och re-rolla den själv eller nåt, har ju liksom över 500m guld till vilken nytta nu ? har maxat alla mina saker nästan more or less och eftersom jag har shoulders som gör att jag aldrig behöver reparera och en legendary potion så öker ju bara mitt guld med tiden och det känns ju rätt märkligt varför guld nu finns då, jag är väl knappast den enda som har överflöd med guld till ingen nytta...

Har du otur så kan det bli så att du aldrig kommer att få det du söker. Maximus är kanske inte jättesvår att få, men furnace tror jag ligger på ca 2% droppchans om det är en 2h mace som droppas. Men ge inte upp bara, för den droppar när du minst förväntar dig att den ska droppas. Fick 2 inom loppet av en vecka på min barbar när jag gjorde bounties, har inte sett röken av en innan eller efter det på över 1000 timmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Har du otur så kan det bli så att du aldrig kommer att få det du söker. Maximus är kanske inte jättesvår att få, men furnace tror jag ligger på ca 2% droppchans om det är en 2h mace som droppas. Men ge inte upp bara, för den droppar när du minst förväntar dig att den ska droppas. Fick 2 inom loppet av en vecka på min barbar när jag gjorde bounties, har inte sett röken av en innan eller efter det på över 1000 timmar...

2% chans om det droppas en 2H mace låter alldeles för mycket ... möjligtvis 2% chans att det blir en furnace OM spelet beslutat sig för att droppa en legendary 2H mace ... det låter lite troligare tycker jag!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Försöker komma in i the vault, men icke!
Någon som vill jaga goblins med mig it6?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

2% chans om det droppas en 2H mace låter alldeles för mycket ... möjligtvis 2% chans att det blir en furnace OM spelet beslutat sig för att droppa en legendary 2H mace ... det låter lite troligare tycker jag!

Det var det jag menade, men jag var kanske lite otydlig.

Permalänk
Medlem

Maximus? Har nog fått 15st. Kan inte vara speciellt ovanlig. Furnace tror jag dock bara att jag sett en eller två gånger.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har nog inget jag jagar som aldrig har droppat för mig. Visst, skulle gärna ta en handfull vettiga Witching Hours till, en riktigt bra Helltrapper, ett par perfekta RoRG till, en bra Furnace, några fler SoJ med de stats jag vill ha och så vidare, men enskilda items som så är jag inte på jakt efter, bortsett från Ramaladni's Gift vilka jag utan problem skulle kunna ta emot ett halvdussin av eller så på rak arm.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Xephirian amuletten samt The Furnace är de enda jag inte hittat till barbar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att de flesta inte hittat THE STAR OF AZKARANTH
(nu när electrified är nerfat är den nog bättre än xephirian för melee).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Skulle tippa på att de flesta inte hittat THE STAR OF AZKARANTH
(nu när electrified är nerfat är den nog bättre än xephirian för melee).

när blev lightning nerfat?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är det nån här som jagar vissa items som aldrig droppat för en ? jagar en furnace eller maximus till min barb så man kan testa men tro fan man aldrig får en sån trots att varje gång ett 2h svärd eller mace droppar så är det självklart inte nåt av dom jag söker.. det är väldigt drygt tycker jag hade AH funnits hade jag kunnat köpa en halvdålig och re-rolla den själv eller nåt, har ju liksom över 500m guld till vilken nytta nu ? har maxat alla mina saker nästan more or less och eftersom jag har shoulders som gör att jag aldrig behöver reparera och en legendary potion så öker ju bara mitt guld med tiden och det känns ju rätt märkligt varför guld nu finns då, jag är väl knappast den enda som har överflöd med guld till ingen nytta...

Om du kör med dom shoulders som gör att din gear ignore durability loss så känns det inte särskillt optimerat. Har iof dålig koll på barb men finns ju bra mycke bättre shoulders. Länka gärna din profil. Sen ang guld så går det ju åt massor hela tiden på rerolls

Permalänk
Medlem

Mitt liv tillbaka

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

när blev lightning nerfat?

Några veckor sedan, minns inte exakt. Electrified fick en internal cd, innan spammade den bara ut per hit. (instantdöd för chargebaba, eller melee generellt i grupp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Xephirian amuletten samt The Furnace är de enda jag inte hittat till barbar.

är det den amuletten som ger immunitet til lightning va? fick en sån med %light damage och 10% 99% crit damage den äger

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Några veckor sedan, minns inte exakt. Electrified fick en internal cd, innan spammade den bara ut per hit. (instantdöd för chargebaba, eller melee generellt i grupp).

På högre grifts så gör nerfen knappast någon skillnad.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

På högre grifts så gör nerfen knappast någon skillnad.

Ja vid 45+ gör saker ont

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Saker jag aldrig kommer få: The witching hour och Tasker of theo. Kört ca 800 timmar totalt i diablo 3, aldrig sett någon av dem droppa.
Så jag tänkte såhär: "vad fan håller jag på med?!" Sen slutade jag spela skiten xD

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Saker jag aldrig kommer få: The witching hour och Tasker of theo. Kört ca 800 timmar totalt i diablo 3, aldrig sett någon av dem droppa.
Så jag tänkte såhär: "vad fan håller jag på med?!" Sen slutade jag spela skiten xD

Inte utan att den tanken börjar snurra i mitt huvud också. Kanske börja ägna sig åt familjen istället...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

SMK, Tasker and Theo.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

SMK, Tasker and Theo.

Få en bra rollad SMK, råka seda salvagea den ... Hoppas sedan på att få en till lika bra

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Kadala är ju skit hon med, man får oftast samma av en viss legendary, aldrig sånt man aldrig fått från varken loot eller från henne tidigare.. blir trött på detta.. känns som att spela på lotto man kommer aldrig vinna..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Kadala är ju skit hon med, man får oftast samma av en viss legendary, aldrig sånt man aldrig fått från varken loot eller från henne tidigare.. blir trött på detta.. känns som att spela på lotto man kommer aldrig vinna..

Jag tycker de e najs.. så blire utmaning. Spelet varar längre.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

man blir snarare less när man inte får ett visst item efter flera hundra timmars spelande, själv kommer jag spela mer när jag får vad jag vill ha så jag kan testa en firebuild, men för det krävs ju en maximus vilket jag aldrig lär få.. inte så att spelet varar längre för mig om man tänker så.

Permalänk

Har i princip fått allt som är sällsynt som jag ville ha, men jag tror jag har en förbannelse när det gäller Taskers. Har fått ett par riktigt bra med dex, men har de senaste månaderna försökt att få ett par bra med strength utan framgång. Har säkert fått 6-7 st men alla har rollat bedrövligt. Men det är det som fortfarande gör spelet värt att spela enligt mig då jag troligen inte skulle fortsätta spela om jag inte hade något att kämpa för.

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera lite att jag fått en maximus nu alla fall, nu är det kvar den där jävla furnace och en shard of hate som jag gärna vill få.

Bacontree mjo även om man har allt då kör man för att lvla sin paragon eller? så gör jag alla fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kan uppdatera lite att jag fått en maximus nu alla fall, nu är det kvar den där jävla furnace och en shard of hate som jag gärna vill få.

Bacontree mjo även om man har allt då kör man för att lvla sin paragon eller? så gör jag alla fall..

Det regnar ju maximus? säkert fått en 20 stycken. Men bara en Furnace, som rollade INT för min crusader

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Nja det regnar då inga maximus för mig.. haha 20 stycken? galet.. har fått bara dubletter på sämre 2hands vapen som jag redan har, tänk om man fick så många furnace och andra saker man vill ha men det får man ju aldrig...

Permalänk
Medlem

Ligger på runt plvl 400 och väntar fortfarande på en furnace till min wizzy..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Ligger på runt plvl 400 och väntar fortfarande på en furnace till min wizzy..

Får vänta till nästa patch. På ptr har de just nu sänkt rariteten på de sällsyntaste legsen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|