Projektlogg "Arctic" [Från början till slutet av ett skratchbygge!]

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Mycket snyggt jobbat och är särskilt imponerad av ditt egengjorda chassi! Blir en helt annan kaliber på bygget!

Undrar bara lite varför du inte har sleevade kablar i datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTarpZ:

Snyggt jobbat!

Tack!

Skrivet av Navi97:

Mycket snyggt jobbat och är särskilt imponerad av ditt egengjorda chassi! Blir en helt annan kaliber på bygget!

Undrar bara lite varför du inte har sleevade kablar i datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var tvungen att få klart allt till DH, så gjorde kablarna så snabbt jag kunde, tyckte det blev rätt så snyggt faktiskt haha.
Men jag har tänkt att sleeva, detta blir dock när jag skaffar 8 pins kort, för dessa blir för fult att sleeva då vissa 12v konktakter är bryggade över 4 kontakter...

Permalänk
Medlem

Snyggt! Gillar att det inte är sleevat, för det har alla custombyggen numera. Detta sticker ut hakan lite

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Snyggt! Gillar att det inte är sleevat, för det har alla custombyggen numera. Detta sticker ut hakan lite

Tackar! CynXen! Tanken är att testa att sleeva sen när jag får tid, får se vad som blir snyggast!

Permalänk
Medlem

säljer du datorerna efter att du byggt klart dom eller vart gör ni av byggena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av florZ:

säljer du datorerna efter att du byggt klart dom eller vart gör ni av byggena?

Vanligvis har jag ett användningsområde för datorerna jag bygger. När jag uppgraderar eller de tar för mycket plats säljer jag såklart som vem som helst annan

Arctic är numer min maindator, Slenderbox är HTPC, mitt första bygge har jag börjat plocka isär

Permalänk
Medlem

Först och främst. Snyggt! Vitt är väldigt stilrent varje gång.

Det första jag tänkte på när jag såg detta bygge var att de skulle passa snyggt
med ett par vita KRK Rokit 5" aktiva studiomonitorer. De finns att köpa på
Thomann för mycket lägre pris än vad de finns i Sverige. Och har vettiga ingångar.
Det enda du behöver göra är att ge dom ström och ljudsignal. Ingen förstärkare.
Låter väldigt bra och finns som paket för ett par med vibrations dämp för 2827 kr (fri frakt).

Paketet från Thomann.

http://www.thomann.de/se/krk_rp5_rokit_g3_se_bundle.htm

Produktinfo:

http://www.krksys.com/krk-studio-monitor-speakers/rokit/rokit-5.html