Trådlös gaming mus, men vilken eller är kabel alltid bättre?

Permalänk
Medlem

Trådlös gaming mus, men vilken eller är kabel alltid bättre?

Tjena!
Efter att min Cyborg rat 7 börjat bete sig väldigt konstigt och gör så att musen endast rör sig horisontellt över skärmen så tänkte jag nu köpa ny. Tänkte därför göra skrivbordet lite snyggare och plocka bort ännu en kabel så därför som sagt är det trådlöst som gäller. Först och främst skulle jag vilja fråga om det är någon märkbar fördröjning och vilken som då är att rekommendera. Skulle det vara så illa så att mina krav inte går att uppfylla får jag fortsätta med kabel. Budgeten är väl lite obestämd då jag hellre köper något riktigt bra som fungerar såvida det inte blir uppemot 2000 kr så är jag glad.
/ Z

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Steelseries sensei wireless är den enda jag vet om. De påstår att den inte har extra delay, och det känns inte så (och kan köras 1000hz över wireless).
Kan även kopplas med kabel, så man får det bästa av båda världar.

Liten varning: batteriet gör den något obalanserad, pyttelite baktung (rätt så lätt överlag, dock). Irriterande som fan om man kör klo-grepp. Hade varit perfekt om de hade balanserat vikten lite mer mot mitten.

Permalänk
Medlem

Mitt mus grepp varierar ganska mycket beroende på vilken mus jag använder. Såg precis också att komplett hade lite rea https://www.komplett.se/logitech-g602-wireless-gaming-mouse/7.... Kan det vara något eller är det mest billigt skit?

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5