Permalänk
Medlem

1.5TB HDD

Hej. Jag har byggt en ny dator nu och jag köpte ett SSD och en HDD. Min HDD är uppsplittad i två delar så det är 688GB och 689GB. Hur fixar man så att dom blir ihop? Tack.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Ta bort båda partionerna sedan gör du en ny

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem

Det räcker att ta bort den sista på disken. Sedan kan man utöka den andra till att fylla hela.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, det är klart!

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Har du ingen data på den andra partionen så är det enkelt. Annars behöver du flytta datan från den för att inte förlora data.

Om du är rädd om ditt system så ta en backup till en annan disk innan du gör det som kommer nedanför.

Med Windows Vista och senare så högerklickar du på My Computer (Min Dator) och väljer Computer Management (Hantera)
I trädstrukturen till vänster väljer du Disk Management (Diskhantering)
Markera sedan Disk 0 så skall du se två eller tre partioner beroende på Windows version och hur de har installerat Windows.
Högerklicka på den sista (den längst till höger) och välj att ta bort den
Högerklicka sedan på den partionen som antagligen har enhetsbokstav C: och välj expandera och följ guiden.
När den är klar så är du klar.
Om det är Windows XP eller äldre så går det fortfarande men är krångligare och det är vanligtvis enklast att använda ett program typ Acronis Diskdirector.