Söker en nuc för surf, stream samt lättare spel.

Permalänk
Medlem

Söker en nuc för surf, stream samt lättare spel.

Jag har kikat på att skaffa en nuc och ha kopplad till min projektor.
Har just nu en 5 år gammal bärbar dator kopplad, men den dels låter värre än dammsugaren samt att den har problem med full hd video.
Jag uppdaterade den förra året med enn ssd hårddisk och därför funderar jag på en Intel NUC D54250WYKH som om jag inte har missuppfatatt det helt har plats för en vanlig 2,5" sata?

Borde jag plocka ihop något eget och använda mig av min hårddisk eller borde jag istället satsa på det något i den här stilen?
https://www.komplett.se/pc-i-delar-intel-nuc-core-i5/811305

Jag har aldrig tidigare byggt en egen dator, men känner att en nuc inte borde vara allt för svårt att bygga ihop själv.

Har ni några bra tips på hur jag borde göra?

Permalänk
Medlem

Såg direkt när jag hade postat tråden att den hamnade under bärbara datorer istället för stationära.
Någon moderator får gärna flytta den till sitt rätta ställe.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010764279/brix-pro-gb-bxi7...

Får plats en 2.5" i denna, du behöver dock köpa till RAM.

Den du länkade verkade inte ha plats för 2.5" SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

https://www.dustinhome.se/product/5010764279/brix-pro-gb-bxi7...

Får plats en 2.5" i denna, du behöver dock köpa till RAM.

Den du länkade verkade inte ha plats för 2.5" SSD.

Tack för tipset.
Jo jag vet att den jag länkade inte har plats för en sata, men det som var smidigt med den var ju att man köpte allt i ett paket. Men då betalar jag ju å andra sidan för en ssd lite i onödan när jag har en hemma.
Hade gärna fått allt för strax över 4000, förutom ssd då som jag har hemma.
Trådlöst nätverkskort är dock ett krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZANDBERG:

Tack för tipset.
Jo jag vet att den jag länkade inte har plats för en sata, men det som var smidigt med den var ju att man köpte allt i ett paket. Men då betalar jag ju å andra sidan för en ssd lite i onödan när jag har en hemma.
Hade gärna fått allt för strax över 4000, förutom ssd då som jag har hemma.
Trådlöst nätverkskort är dock ett krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Den jag länkade har inbyggt nätverkskort med ac och bluetooth 4.0, och som passar med din SSD.

Du slipper mao köpa en SSD och få en väldigt mycket bättre dator, i7 3.2GHz (turbo 3.9GHz) och HD5200 jämfört med i5 1.3GHz (turbo 2.6GHz) och HD5000.

Lägg till lite pengar och du har en dator som håller väldigt mycket längre, imo.

Annars finns det mindre varianter, men verkar bara som det är värstingen som har plats för vanlig 2.5" SSD. Antar att kylningen är mer effektiv i den största också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Den jag länkade har inbyggt nätverkskort med ac och bluetooth 4.0, och som passar med din SSD.

Du slipper mao köpa en SSD och få en väldigt mycket bättre dator, i7 3.2GHz (turbo 3.9GHz) och HD5200 jämfört med i5 1.3GHz (turbo 2.6GHz) och HD5000.

Lägg till lite pengar och du har en dator som håller väldigt mycket längre, imo.

Annars finns det mindre varianter, men verkar bara som det är värstingen som har plats för vanlig 2.5" SSD. Antar att kylningen är mer effektiv i den största också.

Ja, som du säger. Kollar man bara på komponenter så är ju alternativet som du tipsar om klasser bättre än mitt alternativ.
Detta gjorde att jag googlade lite om den och det som det dyker upp väldigt mycket klagomål om är att fläkten låter som en hårfön på max även om man inte maxar datorn. Med tanke på att den ska användas som mediacenter så är jag orolig för att fläkten ska störa om man kollar full-hd material.

Några tankar om det?

Skickades från m.sweclockers.com