Microsoft Onedrive får obegränsat utrymme med Office 365

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Onedrive får obegränsat utrymme med Office 365

För prenumeranter av Office 365 är lagringsbegränsningar i Onedrive inom kort ett minne blott, då Microsoft nu börjar rulla ut obegränsat utrymme till samtliga prenumeranter av tjänsten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta borde varit standard för länge sedan men skönt att Microsoft tar första steget för en gångs skull

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har studentversionen med 1tb lagring, tycker att upp och nerladdningstiderna har varit förkastliga, och jag antar att detta kommer göra det hela ännu värre

Men kul. Om det går snabbare att ladda upp sina saker också så är det topp.

Permalänk
Medlem

Jag har redan 1TB utrymme på mitt enterprise konto som jag förmodligen aldrig kommer fylla, hur mycket saker vill man ha i molnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har redan 1TB utrymme på mitt enterprise konto som jag förmodligen aldrig kommer fylla, hur mycket saker vill man ha i molnet?

Det är väl lite därför man erbjuder obegränsat utrymme. Även om folk försöker så kommer de sällan upp i mer än ett par hundra gigabyte som mest. Riskfritt från Microsofts sida.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Rekordmedlem

Intressant, det kan ju vara ett alternativ till att lagra på hdder, kostar som 1 Tbyte hdd/år men rymmer obegränsat, är det bara rimligt snabb överföring är det kanske värt att prova, vore skoj att fylla upp Onedrive med några 100 Tbyte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kan man lägga upp en videofil på onedrive och sedan se den strömmat till alla enheter nu för tiden? Senast jag försökte med det blev det kass och hackig bild om man inte valde att ladda ner filen först.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Utan att ha gjort några större undersökningar för den här nya dealen så lär ju fortfarande begränsningen av filstorlek fortfarande vara där. Så redan där så garderar de ju sig mot att folk använder tjänsten som en backuplösning för sina blurays etc.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket imponerad!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Inaktiv

Är det bara för dokument (doc, xls, txt, etc...) eller finns det begränsningar för storleken på filerna? Tvivlar på att det är obegränsat oavsett vad man väljer för format...

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av att jag stör mig på hastigheten men det blir att prestandatesta lite i helgen. Saknar dock en bra linuxklient.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan man lägga upp en videofil på onedrive och sedan se den strömmat till alla enheter nu för tiden? Senast jag försökte med det blev det kass och hackig bild om man inte valde att ladda ner filen först.

Jag strömade en film här om dagen utan problem men jag gissar att bitraten och tiden på dygnet spelar väldigt stor roll för upplevelsen.

Skrivet av Mutation:

Utan att ha gjort några större undersökningar för den här nya dealen så lär ju fortfarande begränsningen av filstorlek fortfarande vara där. Så redan där så garderar de ju sig mot att folk använder tjänsten som en backuplösning för sina blurays etc.

Det är en gräns på 10GB per fil. Sedan får man splitta.

Skrivet av Segas:

Är det bara för dokument (doc, xls, txt, etc...) eller finns det begränsningar för storleken på filerna? Tvivlar på att det är obegränsat oavsett vad man väljer för format...

Du kan lägga upp vad du vill. Även stora krypterade binärer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju tur att rar och 7zip finns för stora filer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Här ska lagras powerpoints!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Jag håller just nu på med att testa Kryptering till Onedrive genom Boxcryptor. (läs här) Så detta är ju ingen nackdel att det ska bli obegränsad.
Värt priset med Office och Onedrive. Visst kommer jag inte fylla Onedrive mer än till hälften men ändå.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Microsoft avslutade abrupt mitt hotmailkonto efter 3 månaders aktivitet 2003. Alla sparade mail togs bort, kontot deletades. För de kommer jag aldrig förlåta dem. Sedan 2004 är det Gmail för hela slanten, där har man en bra tjänst som inte tar bort ens konto - någonsin.

Hoppas de använde de besparade 20MB:en till något extremt viktigt som fortfarande kan rättfärdigas och var mer värt än att ha kvar en som användare av deras mailtjänst, trots *omg* tre månaders inaktivitet. Nej, mig kommer de tyvärr aldrig få tillbaka som kund igen, och det tycker jag känns tråkigt att behöva uppleva. För min del skulle jag mer än gärna ha en större konkurrens med flera seriösa aktörer som sköter privatpersoners mailhantering med ansvar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lagers:

Visst kommer jag inte fylla Onedrive mer än till hälften men ändå.

Hur fyller man nått med obegränsat utrymme till häften ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Dags att göra back-ups av ALLT

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Och samtidigt finns det internetabonemang med 30 GB databegränsningar. Det är bara löjligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur fyller man nått med obegränsat utrymme till häften ?

Haha. tänkte på 1TB då förstås!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Bytte onedrive mot Dropox av några anlednigar idag...

1 hastigheten

2 användar vänligheten .

3. dropbox är kändare..

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

Jag har haft 1TB i sen i somras eller så i och med att jag har office 365. Jag kör den på en SSHD vilket verkar funka bra då jag mest kör office filer så 8GB buffer räcker gott och väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Office 365 är oerhört prisvärt, tycker både Office delen och OneDrive har fungerat klockrent, väldigt nöjd!

Permalänk

Jag använder JustCloud och dom har obegränsad lagring. Så microsoft är inte först i alla fall

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Tycker också att Onedrive som lagring fungerar ypperligt men det är det där med hastighet som är under all kritik, testade igår att ladda upp en 25mb fil vilket tog en smått oändlighet med mina 100Mbit upp, när jag kollade vad för hastighet som routern registrerade så låg hastigheten på motsvarande 8Mbit/s och nedåt, kollade även med Google drive med samma fil och de var inte mycket bättre med motsvarande 15-17mbit/s.
Har inga betalalternativ men om inte någon hos Microsoft eller Google höjer server hastigheten så kan de ju ge bort oändligt med lagerplats för det finns ju inga normala personer som vill lägga upp något större om man måste vänta i veckor tills det är klart.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Problematik:

Jag använder JustCloud och dom har obegränsad lagring. Så microsoft är inte först i alla fall

Vilka är JustCloud?

Precis.. Om jag skulle använda en molntjänst som backup så hade jag tagit ett företag jag litar på, inte dem som kom först bara för att dem var först.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Firkraag:

Vilka är JustCloud?

Precis.. Om jag skulle använda en molntjänst som backup så hade jag tagit ett företag jag litar på, inte dem som kom först bara för att dem var först.

MS och Goggle tar sig rätten att läsa allt du laddar upp hos dem och de kan också radera filer de finner olämpliga och du kan nog vara rätt övertygad om att de analyserar allt de kan för att skräddarsy reklamen, det är ju användaren som är den produkt de säljer till reklamköparna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrqaffe:

MS och Goggle tar sig rätten att läsa allt du laddar upp hos dem och de kan också radera filer de finner olämpliga och du kan nog vara rätt övertygad om att de analyserar allt de kan för att skräddarsy reklamen, det är ju användaren som är den produkt de säljer till reklamköparna.

MS och Goggle kommer med all sannolikhet finnas kvar årtionden från nu, och därmed även datan som läggs där idag såvida den inte bryter mot några regler. Kan man säga detsamma om slumpmässiga och väldigt mycket mindre molntjänster?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Firkraag:

MS och Goggle kommer med all sannolikhet finnas kvar årtionden från nu, och därmed även datan som läggs där idag såvida den inte bryter mot några regler. Kan man säga detsamma om slumpmässiga och väldigt mycket mindre molntjänster?

Företagen kanske finns kvar men lita på kan ju betyda annat, alla vill inte att de läser datan man lagrar och i vissa fall kan det ju vara förbjudet, det har ju varit en del bråk om det när företag och kommuner har använt molntjänster utan att själva kryptera innan datan hamnar i molnet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mina försök med onedrive har alla resulterat i snabbt växande frustration över den låga överföringshastigheten. Har inte kunnat användas för någon filöverföring större än dokument, i den kontexten blir erbjuden lagringsplats näst intill irrelevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

MS och Goggle tar sig rätten att läsa allt du laddar upp hos dem och de kan också radera filer de finner olämpliga och du kan nog vara rätt övertygad om att de analyserar allt de kan för att skräddarsy reklamen, det är ju användaren som är den produkt de säljer till reklamköparna.

Om man inte vill ge dem data om en själv kan man väl bara ladda upp sina filer krypterade till One- eller Googe Drive.