Permalänk
Medlem

Headset,Keyboard och mus!

Hej! jag hade tänkt köpa in lite nya spelsaker, tänkte mig Headset, ett mekaniskt tangentbord och en mus! Lirar väl nästan bara MMO spel, vill ha det bästa för ca 750-1000kr styck. Alla märken går bra (helst samma märke på dem) Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Hörlurar helt klart Qpaq QH-85 / QH-90!
Mus är svårt, beror på vad du tycker ligger skönt i handen & vad för funktioner du behöver, eftersom du inte kör FPS så behövs ingen flawless sensor eller liknande så då funkar de flesta mössen
Mekaniska tangentbord har jag ingen koll på så det överlåter jag åt någon annan

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Tacktack:)

Permalänk
Medlem

Bästa, hah. Då blir det många stålar
Men det går att komma billigare undan förstås.

Köper du samma märken på allt så kommer nåt av det vara skit. Vet inte nån som gör bra saker på allt. Mina rekommendationer: Razer Deathadder 2013 (~550kr), Steelseries 6gV2 med svarta brytare om du inte är så svag i fingrarna att du måste använda barnvarianten med blå/bruna/vita (~600kr), Sennheiser PC350/360 beroende på om du gillar stängda/öppna lurar (ca 1200-1500kr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Bästa, hah. Då blir det många stålar
Men det går att komma billigare undan förstås.

Köper du samma märken på allt så kommer nåt av det vara skit. Vet inte nån som gör bra saker på allt. Mina rekommendationer: Razer Deathadder 2013 (~550kr), Steelseries 6gV2 med svarta brytare om du inte är så svag i fingrarna att du måste använda barnvarianten med blå/bruna/vita (~600kr), Sennheiser PC350/360 beroende på om du gillar stängda/öppna lurar (ca 1200-1500kr).

Att rekommendera någon som inte är insatt att köra med svarta brytare är väl inte det bästa kanske, de allra flesta kör väl på bruna/blåa/röda?

TS, det är viktigt att du testar olika tangentbord med olika brytare innan du köper ett mekaniskt tangentbord, att köpa för hårda / mjuka brytare kan vara en riktig flopp. Ifall du inte har möjlighet att pröva så rekommenderar jag att du kör på något i mitten utav hårdhetsskalan.

Skalan från lösa till hårda: vita, gröna, blåa, bruna, röda, svarta
Är inte riktigt säker på ordningen men tror att det stämmer, har även för mig att bruna & blåa är ungefär samma motstånd men olika typer av brytare? Någon mer kunnig får gärna rätta mig ifall jag har fel.

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++