Nvidia Shield Tablet, trådlösa xbox kontroll hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Nvidia Shield Tablet, trådlösa xbox kontroll hjälp.

Hej!

Har beställt en Nvidia Shield Tablet och försökt googla runt om det är möjligt att koppla in 4 st xbox kontroller som (helst) är trådlösa. Kom på idén att det hade vart riktigt kul att köra några gamla Nintendo 64 spel med ett par kompisar!

Jag antar att man får köpa en sån där dongel (går de ens att få tag på längre?) och sen koppla upp på något sätt. Någon som vet hur man ska gå tillväga? Har aldrig ägt en surfplatta eller ens ett xbox för den delen så jag är inte så haj på detta.

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2011

Nu vet jag inte hur möjligt detta är med 4 kontroller samtidigt.
När du skriver "dongeln" så misstänker jag att du menar mottagaren för 360 dosorna. Denna mig veterligen är lite halvsvår att få tag i helt ensam. Däremot har Micro$oft efter alla dessa år äntligen börjat släppa denna adapter ihop med sina trådlösa kontroller (håll utkik efter den nya röda microsoftförpackningen)

Om vi säger att du nu köpt 4 nya kontroller med varsin adapter, då kommer nästa luring. Koppla in allt i plattan! OM det nu skulle fungera så är det först en OTG-adapter som behövs och i sin tur en strömförsöjd USB-hubb för att driva adaptrarna.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

MBP 15 + Razer Core X - RTX2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Jag vet inte om Android klarar av att ha mer än en kontroll som input? Jag spelar diverse Nintendo64 spel på min Androidtelefon, och emulatorerna jag provat ser ut att endast ha stöd för en kontroll/spelare.

Om du dock lyckas koppla in fler spelare så dela gärna med dig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Nikkop:

emulatorerna jag provat ser ut att endast ha stöd för en kontroll/spelare.

Rätt säker på att du menar en kontroll/telefon... Tror det blir svårt att spela med flera kontroller per spelare...

Edit: OT, Jag tror inte en sån där dongel är kompatibel med android. Det är en microsoft produkt, och är säkert bara kompatibelt med windows. Den är ju skapad för att göra 360 kontrollern kompatibel med pc datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Skonky:

Rätt säker på att du menar en kontroll/telefon... Tror det blir svårt att spela med flera kontroller per spelare...

Nej jag menade precis det jag skrev; att den inte har stöd för varken mer än en spelare eller mer än en kontroll

Förstår hur du tänker, alltså en kontroll per spelare. Jag menade dock "/" som i antigen eller

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Nikkop:

Nej jag menade precis det jag skrev; att den inte har stöd för varken mer än en spelare eller mer än en kontroll

Förstår hur du tänker, alltså en kontroll per spelare. Jag menade dock "/" som i antigen eller

Hahah, ok, ja så kan man ju också tänka. Jo jag tänkte som du sa en kontroll per spelare.