Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Gaming laptop för resor

Tjena alla monsterdiggare,

Jag kommer börja resa en del med mitt nya jobb och vill därför ersätta min stationära med en bärbar. Jag tror att med de senste maxwell-processorerna så ska det äntligen gå att göra på ett vettigt sätt (om än kostsamt).

Det jag letar efter är följande,
17"
GPU - 980m
Antingen 512 gb ssd eller 2x256gb raid 0 + lagringsdisk (spelar ingen roll, har ett par liggande i bra storlek)
Processor, minst 4710, helst 48xx+
och svåraste, under 3kg (typ msi gs70, razor edge pro)
Pris är mindre viktigt men smärtgränsen går runt 25k.

Jag har letat och letat efter varianter men fastnar alltid på att det antingen är 970m eller 15,4" på alla varianter.
Clevo har två varianter på g som är slimline med 980m men bara i 15,4" vad jag kan se.

Någon som har hört rykten eller sett något som kan passa in på beskrivningen?

XP 2500+ | MSI KT6 DELTA-LSR | WD 1200JB 120gb | GF4 4200 128mb | Duktad Tt VOLCANO 11 XE | 40/12/48X |
Dock uppgraderat sen 2002 :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Dino:

Tjena alla monsterdiggare,

Jag kommer börja resa en del med mitt nya jobb och vill därför ersätta min stationära med en bärbar. Jag tror att med de senste maxwell-processorerna så ska det äntligen gå att göra på ett vettigt sätt (om än kostsamt).

Det jag letar efter är följande,
17"
GPU - 980m
Antingen 512 gb ssd eller 2x256gb raid 0 + lagringsdisk (spelar ingen roll, har ett par liggande i bra storlek)
Processor, minst 4710, helst 48xx+
och svåraste, under 3kg (typ msi gs70, razor edge pro)
Pris är mindre viktigt men smärtgränsen går runt 25k.

Jag har letat och letat efter varianter men fastnar alltid på att det antingen är 970m eller 15,4" på alla varianter.
Clevo har två varianter på g som är slimline med 980m men bara i 15,4" vad jag kan se.

Någon som har hört rykten eller sett något som kan passa in på beskrivningen?

XMG släpper en dator som ska passa in någorlunda (osäker på vikt) i beskrivningen i mitten av november tror jag, håller själv ögonen öppna för den.

Sen är det lite halvtidigt efter release av 9XX serien så fler datorer kommer, men för tillfället kan det nog vara lite knappt, speciellt i den större formfaktorn som inte blir lika populär.